Svævende hylde, hvordan, hvor?

Som overskriften siger. Jeg skal ha lavet 3 svævende hylder som skal sidde over hinanden.

Problemet er, at de hylder man kan købe er meget smalle(dybe).
Jeg skal have mit stereoanlæg stående på dem, og hylderne må ikke være smallere end 44cm. da der skal være plads til stik og kabler bag anlægget.
Samtidig skal de være rimeligt solide, da det ikke ligefrem er et Bilka anlæg jeg skal have stående på dem. Jeg tænker især på ophænget, hvor der vil være et ret stort tryk yderst ude.

Er der nogen der har forslag til opbygning af sådanne hylder, eller evt. link til sider hvor man sælger hylder med usynligt ophæng til det formål.

Jeg håber det gav mening, ellers spørg gerne.
Som overskriften siger. Jeg skal ha lavet 3... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dit problem med konen kendte jeg godt, bedst som man tror at ens yngligs stol har fundet den bedste plads i stuen, er den flyttet.

Jeg havde nu forestillet mig at du lavede hylden som en hul kasse der skjulte fladjernet, en 16 mm. spånplade med tynd krysfiner på kanterne i ca 8 cm. brede, og nederst en tynd spånplade, limet sammen, grundet, spartlet, slebet, og med en højglanslak som afslutning. Det er jo derved at svævehylden kommer til at virke bastant og fuldendt.

V.h. Håndværkeren
Håndværkeren<< Det var præcist også sådan jeg regnede med at lave dem, men det kunne jo være at nogen havde en ide, jeg endnu ikke havde tænkt på.
Jeg havde lige min effektforstærker på vægten, og den vejer omkring 28 kg, pladespilleren omkring de 16kg, jeg er lidt spændt på, om der vil være noget nedbøjning i fladjernene, men det må vi jo bare vente og se.(med tilbageholdt åndedræt)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jamen hov ! din pladespiller skal stå på en særskilt hylde, og helst med en beton flise under, så der ikke kommer vibrationer fra anlæget eller gulvet op i den.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også