Sti i køkkenhave

Vi har et område i vores have som vi vil bruge til køkkenhave, bålplads m.v.. Området skråner en del nogle steder. Vi vil gerne have nogle bed forskellige steder. For at komme fra rundt uden at stå i mudder til knæene vil vi gerne anlægge en sti. Hvordan gøres det nemt og billigt? Det skal også gerne afgrænse således at bedene ikke vokser sammen. Er det fliser, granit, flis eller noget helt andet. Hvordan kan jeg afgrænse? Findes der nogle smarte kantsystemer?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lavet højbede. Og lavet flisegange mellem disse. Det fungerer men tager da noget tid. GAngene ville også kunne være lavet i flis eller grus, eller stenmel.

Hvis du vil have skarpe kanter er der sikkert nogle kantsystemer der kan bruges. Fåes sikkert i diverse planteskoler og evt steder som "HaraldNyborg".

Vil du have højbede eller bede der ligger plant med stierne?

Vil du have stramme linier eller mere bløde former og bølger?

Hvad må det koste? Lave selv eller?

Hvor stort område taler vi om?

MAnge spørgsmål... men med svar på noget af dette og lidt mere om jeres tanker vil kunne give et svar der basseres mest muligt på jeres ønsker...

MVH Njord
Selv om du vælger stenmel eller grus skal der stadig stabil under som ved fliser. Måske kunne en belægning af små granitsten se godt ud

Green

hvis jeg skulle vælge en kant ville jeg sætte en rustfri stål kant... som også fungere som snegle spærre... jeg mener nok der bare er 45 graders knæk på i toppen...

på stien:S øhhh det er jo lidt smag og behag... men enden stenmel eller flis, vil jeg selv vælge
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis