Utæt gevind ved Nilhane

Hejsa

Da jeg skulle i gang med at skifte vandhane i bryggerset fandt jeg ud af, at mine to stophaner (nilhaner) ikke virkede. Jeg købte to nye som jeg monterede med paktape. Men uanset hvad jeg gør så er den ene hane en smule utæt, dvs. der pipler en lille smule vand ud af selve gevindet. Jeg har prøvet at skifte paktape, bruge mere paktape og brugt pakgarn og salve. Der pipler stadig vand frem. Hvad pokker gør jeg? findes der en form form pakning eller lim agtig ting man kan putte på gevindet på nilhanen. På den gamle nilhane kan jeg se at der ca. midt på gevindet sidder en ring af noget rød/orange stads, som er helt hårdt, hærdnet. Hvad er det? og er det en løsning?

Jeg skal jo ha' stoppet det vand, for: "Vand volder vanskeligheder. Vis vand væk"

mvh

Søren
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej sorenw!
Det er formentlig fordi gevindet er for glat, at tapen/pakgarnet ikke sidder fast. Du skal lave "sabotage" på gevindet, f.eks. med en nedstrygerklinge på tværs af rynkerne, så meget at du kan mærke det.
For du har selvfølgelig kørt det på i den rigtige vej.(højre om)
Bruger man tape, må man ikke dreje samlingen tilbage igen.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Højre om, jo den havde jeg regnet ud. God ide med at få lavet nogle riller så paktapen holder bedre fast. Det vil jeg prøve i morgen. Nu lader jeg vand være vand og er gået over til vand med humle
højre om vil det sige med uret når man står og kikker på enden af røret ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis