Tilslutte centrallåset til blinklyset

Tilslutte centrallåsen til blinklyset


Jeg har monteret en centrallås m. fjernbetjening i min bil. Den virker fint, men jeg kunne godt tænke mig at tilslutte centrallåset til blinklyset, Så lyset blinker når jeg bruger centrallåsen.

Hvordan gør jeg dette.

Jeg har søgt på nettet, men ikke fundet svar. En enkelt har nævnt et såkaldt aktiveringsrelæ, men ellers ikke yderligere forklaret.
Hvem kan hjælpe ?
Tilslutte centrallåsen til blinklyset Jeg har... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Eh ja. Jeg har brug for noget hjælp. Min foreløbige søgen og gøren i blinklys og relæer har ikke været en ubetinget succes. Jeg har prøvet lidt af hvert, men har stadig et problem...... et stort problem synes jeg

Jeg har fået fat i katastrofeblinkskontakten og nærstuderet denne samling - og fundet ud af hvordan og hvorfor den blinker i henholdsvis venstre og højre side.
Jeg kan få blinklysene til at blinke i enten højre eller venstre side - når jeg aktiverer centrallåsen (både når jeg låser op og låser i).
ELLER
Jeg kan få blinklysene til at blinke i både højre og venstre side - når jeg aktiverer centrallåsen (men kun når jeg låser op eller låser i).

Som jeg ser problemet - og som jeg har læst mig frem til lidt her og der på nettet:
Centrallåsen aktiveres af henholdsvis + eller - afhængigt af om jeg låser op eller i ?
Og derfor skal de 2 "kontakter" i katastrofeblinkssamlingen jo begge have + og - . Og dette lader sig jo ikke (ihvertfald ikke umiddelbart) gøre.

Undskyld mine elektriske "fagudtryk". Jeg er ikke den store elektriker. Surprise. Men mener selv jeg kan følge en brugsanvisning, hvis jeg kunne få en sådanne serveret.

Hilfe

Elgrego
Hej Vangsøe. Jamen det er da et ganske relevant spørgsmål - og blot et spørgsmål om luksus. Det er lidt sværere at svare på hvorfor Men hvorfor har man sat det på andre biler og hvorfor kan man næsten ikke købe en ny bil i dag hvor det ikke er en del af bilen ?
Men nu hvor jeg har taget valget at jeg ønsker blink - blink, ser jeg det som et lille projekt, jeg ønsker at lykkes med.
Men hvis jeg ikke umiddelbart kan lykkes med det, vil jeg evt. nøjes med et blink, når jeg låser dørene. Og så undvære når jeg låser op.
Troede bare ikke det ville være så svært, når det nu var så relativt ligetil at isætte selve låsen.
Men håber ellers stadig på en brugbar løsning derude

Elgrego
Hej
Du kan godt få dit blinklys til at blinke både når du låser og når du låser op - men det vil ikke være til at se på blinket om du låser eller låser op.
Du skal gøre følgende: skaf et relæ med disse klemme nr. "87 - 87b - 30 - 86 - 85. Klemme 85 forbindes til den ene ledning til din låsemotor og klemme 86 til den anden. når du har gjort dette skal relæet klikke både når du låser og låser op.Så langt så godt Du har fundet ledningerne til både højre og venstre blink ved katastrofeblinket - de 2 ledninger skal du forbinde til henholdsvis klemme 87 den ene og klemme 87b den anden. så mangler du blot at finde en ledning med fast strøm + den skal forbindes til klemme 30 gennem en sikring på 15 Amp. Når alt dette er OK vil dine blinklys i begge sider lyse op hver gang låsemotoren kører (ca. 2 sec.)
Hilsen "autoelektrikkeren"

"AUTOELEKTRIKEREN"
He He He, Polobjørn.

Her har jeg brugt den ene time efter den anden på at få skidtet til at virke, brændt sikringer af og bandet og svovlet. Og så kommer du sgu lige med den rigtige "opskrift".
Jeg har lige fulgt den til punkt og prikke. Det tog vel 5 min. og Nu virker skidtet som jeg ønskede det.
Mange tak for hjælpen. Nu kan jeg få lidt tid til at være sammen med konen igen cool

Elgrego
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis