Flamingo

Hej.

Jeg har et lille hjemmestudie, som er delt op i 2 rum (gibsvæg) et som kontrol rum og et som vokalboks. Gibsvæggen er fodret med 100 mm Rockwool.
I går tog jeg mig så sammen til, at isolere yderligere på den ene væg, inde i vokalboksen.
Valget stod mellem Rockwool og flamingo, da isoleringen skal sidde "frit" (skal have et lag stof uden på) valgte jeg flamingo, da det virker mere sundt at have hængende og jeg fik afvide at 50mm flamingo lydisolere ligeså meget som 100 mm rockwool.
I rummet har vi el-paneler nede ved gulvet (som går gennem væggen) og derfor også tæt op af flamingoen. (Jeg kan godt lægge billeder ud hvis det er nødvendigt)

Mine spørgsmål er nu: Er det brandfarligt at have siddende? Er det usundt at indånde? og lyd-isolere det bedre end rockwool.

På forhånd tak
Mvh. Morten
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Din beklædning er både brandfarlig og ulovlig, da alle vægge skal være en såkaldt klasse 2 beklædning.

At flamingo skulle isolere bedre end mineraluld, er en skrøne som er vanskelig at mane i jorden.

Isoleringsevnen fremgår af lambdaværdien, som sikkert fremgår af emballagen på de forskellige isoleringsmaterialer (ligger sandsynligvis mellem lambda 34-37), og jo lavere værdi jo bedre isoleringsevne.
Når man skal lydisolere i andre sammenhænge Motor/trafik-støj prøver man at finde materialer med stor densitet og vægt (jord, beton, blygummi, asfalt, etc.) så at lambdaværdi og lydisoleringsevne hænger direkte sammen tror jeg ikke

Hvis det kun er lyd du vil bremse tror jeg måske du skal tænke i nogen helt andre materialer end uld og EPS

Med venlig hilsen

Fladder
Smæk lige nogle billeder på!

Jeg tolker dit spørgsmål, som gående på brandfare ved at have en el radiator hængende under en væg med flamingo... Det er da klart brandfarligt.. men afhænger da meget af hvor tæt på radiatoren er på flamingopladen.

Sæt billede, eller tegning på og vi vil sikkert lettere kunne forholde os til en evt brandfare.

MVH Njord
Citat fra njord

Smæk lige nogle billeder på!

Jeg tolker dit spørgsmål, som gående på brandfare ved at have en el radiator hængende under en væg med flamingo... Det er da klart brandfarligt.. men afhænger da meget af hvor tæt på radiatoren er på flamingopladen.

Sæt billede, eller tegning på og vi vil sikkert lettere kunne forholde os til en evt brandfare.

Ja det er nu mest brandfaren jeg er bange for. Her kan du se hvor tæt det er på panellet: http://upload.mulden.org/files/Resized_nye%20billeder.jpg
Annonce
LOV mig at du lige får en elektriker ud og sætter en ny el radiator op.. Det der er sku noget pis kammerat.

Styrolit´ten smelter, og udvikler en farlig luftart..

Jeg vil anbefale at du smider noget gips udenpå de plader, så sker der ikke det store. bare få den radiator væk...

Mvh.
Sten Krog
Hej

Det er ikke bare brandfaren fra elpanelet der er udelukkende er risikoen, da brande kan opstå på mange måder, men med en væg af flamingo vil en brand brede sig med eksplosionsagtig hast og udvikle en meget giftig røg, og jeg mener at der dør personer i hver uge i forbindelse med husbrande.

Har selv overlevet 2 totalbrande og en mindre her nytårsnat med stor røgudvikling (blen reddet af røgalarmen kl. 03:30)

Så pas på derude! smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis