Træmast

Hej

Jeg har en ombygget trækutter. Den er rigget med 2 maste. Dog er mastene ikke sejlklare. Jeg er blevet tilbudt nogle nye maste i træ med fuldt rig. Mastene er i rigtig fin stand og de passer til min båd som er 33fod. Hvad må sådan nogle maste koste. Jeg ved det er svært, men jeg er på bar bund.

Rune
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er jo svært at sige, det er jo begrænset udbud, men også begrænset efterspørgsel, så er der standen og kvaliteten, og de små chancer for at den rette køber til netop den vare kan findes. Jeg leder efter noget tilsvarende, til 50 kvm gaffelsejl, men har ikke haft held med mig endnu, men skulle det ske, vil jeg nok stå i samme situation, som dig. Men du ved sikkert inderst inde hvad du vil gi', så byd lidt mindre,

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej

Jeg er ny i trækutterbranchen. Min kutter er cravelbygget. Der er 2-3 steder hvor der er råd i nogle bor under vandlinien. Der hvor der er råd er områder på ca. 5-10 cm.
Skifter man så et helt bor når der kun er råd på 5-10 cm?

Sømmer man en blyplade på eller hvad gør man?

Mvh

En glad kutter-ejersmile .
Hvad vil du give or sådan nogle maste? Jeg har ikke nogen anelse?
det er som sagt afhængig af mange ting, bla.a. hvor meget skal der ændres, før de kan bruges, men jeg håber da på at finde en stormast på ca 13 m. til 5-6.000 i god stand, jeg har alle beslag mm. fra den gamle mast,

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra Rune S.

Hej

Jeg har en ombygget trækutter. Den er rigget med 2 maste. Dog er mastene ikke sejlklare. Jeg er blevet tilbudt nogle nye maste i træ med fuldt rig. Mastene er i rigtig fin stand og de passer til min båd som er 33fod. Hvad må sådan nogle maste koste. Jeg ved det er svært, men jeg er på bar bund.

Rune

Hvis der er tale om master hvor alle beslag er sat på og med stående rig (stålvirer) og i letere brugt tilstand. Et slag på tasken 25-30.000,00 Kr.
Her tænker jeg på at hvis masterne er udført i gran, er de i pitcpine skal du nok hoste op med noget mere.

V.h. Håndværkeren
Annonce
det var da godt nok en del.....det er ikke billigt at være bådejer....
Hvis du havde regnet med det, så er du fejlinformeret. Prøv bare at se bådpriserne i dag på en skallet plastjolle fra ny, eller en 4-5 Hk. Påhængsmotor.
Du kan også prøve at tjekke priserne på beslag o.s.v. på www.mmc.dk så vil du nok ogs få dig en overraskelse.
Bare en ordentlig vantskrue løber let op i 300,00 Kr. til en bådstørelse som din.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis