Gipsloft under pudset loft

Hej
Jeg skal lave et gips loft under et gammelt pudset loft.
Jeg har lige hevet et gammelt spån/plast laminat loft ned. Det pudsede loft er desværre så medtaget at jeg vil mene at det letteste er at lave et gips loft.

Jeg er lidt i tvivl om det er muligt at montere gipsen direkte på den beskadigede puds, eller om det vil give et bulet og skævt loft.

Jeg har tidligere lavet lofter på lægter, men jeg vil gerne have så højt til loftet som muligt.
Kan jeg bruge brædder (f.eks 25x100mm)til forskalning under gips loft.
Er det bedre med stål profiler (er det dyrere, end træ) ?
Mvh Lars
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja vi kan jo ikke se hvor skævt det er nu !!

Men du kan da fint benytte en høvlet forskalling, fx 19x100.. og så skrue gipspladerne op under dette.

Fordelen er klart at der kan skrues med nogle store skruer oppe bag gipsen og op i den gamle forskalling over det gamle pudsede loft !!

Venligst Njord

MVH Njord
Hej smile

Du kan godt sætte gipsplader op direkte på det gamle loft, men det kræver, som du selv siger, at loftet er jævnt. Gipspladeskruer fået meget lange, så det er ikke det store problem.

Hvis du bor i et gammelt hus, synes jeg faktisk at det er ok, at sætte gipsplader direkte op på et lidt skævt loft.
Når det er spartler og vævet/malet, så er det ikke meget man kan se skævhederne.

Men son njord skriver, kan du også vælge at forskalle det. Det kan dog være ret besværligt at rette det gamle loft op.

Drejer det sig om +/- 3-4 mm pr meter, skulle der ikke være det store problem.

Mvh
ThomasB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

Hvis du bor i en etageejendom med mere end 2 etager, bør du af hensyn til brand bruge stålprofiler, de er billige og lette at arbejde med. Husk at trække nye elledninger/rør, hvis der er lampeudtag i loftet og de eksisterende ledninger ikke er lange nok. Skjulte samlinger er ikke lovlige.

Mvh Anders Kruse
Tager lige hul på denne gamle tråd igen. Påtænker at opsætte vådrumsgipsplader på et nedslidt pudset loft i badeværelset. Er det OK at placere en dampspærre mellem gipspladen og loftet? Hvad med vådrumsmembran over bruseren - hvordan skjuler man at der er et 1 mm lag over dér i forhold til resten af loftet?

Mvh
Ole

Ole
Jeg ville ikke sætte vådrumsgips op på et badeværelse loft, hvis jeg kunne undgå det.

Hvis det er op til uudnyttet loftrum, så er det OK at opsætte en dampspærre jo.

Der skal ikke vådrumsmembran i loftet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for svar. Hvorfor er det ikke en god ide med vådrumsgips på badeværelsesloftet? Hvad skal jeg bruge i stedet?

Mvh
Ole

Ole
Ganske alm. gips.

Vådrumsgipsen er svært at skrue i, svær at skære i, tung at arbejde med, også laver skruerne en krave når de skrues i pladerne, så det er umuligt at lave et flot finish på dem, med mindre det hele fuldspartles.

Så ganske alm. gipsplader til gipslofter...
Super - tak for det!

Ole
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også