Indmuring af pex rør

Hej.

Jeg skal have fræset et pex-rør ind i en gasbeton væg. Det skal bruges til at forbinde min gulvarme i badeværelset. Skal det være rør i rør eller kan jeg bruge det samme som jeg har støbt ned i gulvet?

hilsen Spelling

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvid du mener det tomrør der er ifb. gulvvarme så kan du sagtens bruge det samme, bare det har den samme diameter (eller større), her kan det ikke betale sig at "fedte", ofte er det umuligt at køre noget igennem bag efter.

Jeg spidsede pexrøret og bejede det ind i sulfo da jeg skulle have det "stive lort" igennem bag efter.

Håber det var det du mente.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Du ka godt bruge den samme slags rør, du kan så bare ikk skifte røret bagefter(hvis det sku blive utæt) og i rør i rør, der fungere tomrummet mellem de to rør også som isolering mens gulvarmeslange er uisoleret og du laver næsten en "varmevæg" ved at bruge detsmile
ok så gør jeg det. Det er jo kun 2 meter pex der skal ind i væggen. Kan man forresten få en indmuringsdåse eller noget så jeg kan få det lavet lidt pænt. det sidder godt nok inden i et skab men det ser jo lidt mærkeligt ud hvis returventil og temostaten sidder og dingler på et pex rør.

 

gulvarmerør er stive så mon ikk du ka få dem til at sidde ordentligtsmile har ikk hørt om en indmuringsdåse til dem.....
Hvis du bruger pex rør i rør de sidste 2m, så findes der en indmuringsdåse så du ka lave det pænt......men det er måske samlingen mellem pex-gulv og pex-rør i rør som du ikk ka lave et sted hvor den er tilgængelig og derfor vil du bruge pex-gulv hele vejen???smile
Det er måske os værd at overveje hvor meget varmetab der ville være ved at bruge pex-gulvslange op gennem muren.......da det nok ikk er helt ubetydeligt!
Annonce
nej jeg kan godt lave samlingen så den er tilgængelig. Grunden til jeg ikke vil bruge rør i rør er at jeg så skal fræse mere ud i væggen. Men det kan da godt ske man skulle bruge rør i rør. men det er muligt at få en indmuringsdåse hvis man bruger rør i rør? er der evt. en der kan hjælpe med et link så jeg kan se hvilken dåse?

 

Pex-rør i rør er 26mm og pex-gulvvarmeslange er 20mm(fås selfølgelig mindre) så forskellen er ikk den store....
mange murerillefræsere har os kun intervallerne 19-29 og 40mmm fræse bredde.

www.lavprisvvs.dk der er vist nogle billeder af indmuringsdåser....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis