Hvilken slags sav?

Hej derude

Jeg redder mig jævnligt lidt restetræ til brændeovnen af forskellig slags, såsom eengangspaller og halvtykke grene, når naboerne bekærer træer.

Hvilken slags elektrisk sav skal jeg kigge efter til at skære den slags med, når jeg nu ikke længere er så god til at save i hånden?

Oda
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Oda,

Jeg ville finde en af byggemarkedets bedre tilbud på en gearingssav. Du har jo ikke behov for det smukkeste snit - så den klarer snildt opgaven. Find en med en stor klinge - 250 mm, så klarer den snildt mindre grene også.

Bruger selv en aflagt gearingssav til samme formål - og en kammerat har lige købt en ny med udtræk og "høj vægt", som saver glimrende - for 500,-
Så det er jo ikke en herregård, vi taler om ;-)

Mvh.

Jan R.
Hej Oda

Hvis du f.eks skal skære paller op er en kap/gearing sav nok ikke det mest optimale.. Heller ikke til halvstore grene.. Til gengæld er den fremragende når jeg skal af med alle de listelofter som den forrige ejer af huset havde beklædt det med.

Jeg bruger selv en el-kædesav og/eller min bajonetsav til de lidt grovere ting, inkl engangspaller og andet godt. Hvis du saver mange paller op ville jeg vælge en bajonet sav - søm og evt. skruer giver maveproblemer for kædesaven.

Mvh
Niels
Når jeg var på weekendarbejde, gik noget af tiden med at skære engangspaller eller defekte europaller op, jeg brugte 7-8 af dem som bord,en 1.200 W. rundsav til at skære med, det tog ca 30 sek pr. stk. Mvh

Husk briller og høreværn og et dejligt bad bagefter

Benny N.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis