Grave hul til "øl-kælder"

Hej

Jeg har har hørt om, at man kan grave et hul i jorden, hvor man så kan opbevare det øl og vand, som man ikke lige har plads til i køleskabet. Fidusen er jo, at kommer man et stykke ned i jorden, så vil det være en konstant kølig temperatur. For mig er dette ekstra genialt, idet jeg gerne vil lave en lille "øl-kælder", men der er ikke nogen kælder, hvor jeg bor, så nu må jeg ty til andre planer wink

Så ideen er, at jeg vil grave sådan et hul, der kan fungere som en slags ølkælder. Nu er spørgsmålet så bare, hvordan man laver sådan et hul i praksis? Det skal vel ned i en vis dybde, og hvordan sikrer man, at jorden ikke braser sammen? Er det bedst at grave en slags kasse ned, og skal man lave en slags isoleret låg for at holde temperaturen? Og hvis man laver en kasse, så kommer det vel ikke langt nok ned?

Jeg forestiller mig et hul omkring 1 meter i længden x 70 cm i bredden, og jeg vil gerne gøre det hele så simpelt som muligt, da jeg ikke er den store handy-man. Er der nogen der kan give nogle fif til sådan et øl-hul/mini-øl-kælder "for dummies"?

Enhver hjælp bliver modtaget med stor tak smile
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan skaffe en af de gamle Zink-skraldespande med låg, du ved ! dem fra "gamle dage" - grave et hul og sætte spanden ned så det passer med at låget ligger plan med jorden, så har du en fantastisk "ølkøler" .....

MULLE.....
Citat fra karin33

Hvis du kan skaffe en af de gamle Zink-skraldespande med låg, du ved ! dem fra "gamle dage" - grave et hul og sætte spanden ned så det passer med at låget ligger plan med jorden, så har du en fantastisk "ølkøler" .....


Det er slet ikke så tosset en idé. Tak for den! Har du andre forslag til "opbevaringskasse"? Forresten, ville låget skulle isoleres på en eller anden måde for at holde temperaturen nogenlunde konstant i "hullet", tror du?
Har umiddelbart ikke et andet forslag..... mht isolering af låget, så skulle det ikke være nødvendigt wink

MULLE.....
Spørg Ole Testrup!! Han har nogle gode ideer i "Blinkende Lygter"... :-)

Ellers lavede vi tricket til en festival for nogle år siden... Vi satte et iglotelt op og skar bunden ud. Derefter gravede vi en lille meter ned og gemte vores øller der. Der var over 30 grader, men vi drak svale øller hele ugen...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Ole Thestrup = Fritz, den alkoholiseret læge med huller i jorden. Ole var ham der ikke var meget for der rykkede et asyl center ind, "De skider i skovbunden"....

Nå, men hvis du kan lave en fordampning på låget vil det sænke temperaturen yderligere i hullet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg tror det bedste vil være hvis du laver en hel masse forskellige huller i haven - prøv med forskellig dybde og udformning, med og uden fordampning o.s.v. og så fylder du dem alle med øl og inviterer folk fra LDS til prøvesmagning, så skal vi nok fortælle dig hvilket hul der giver den optimale temperatur.wink
Sørensen har ret...!!
Det er den bedste løsningsmile

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis