Mondeo-ryster ved bremsning

Hej..

Ved sidste tur på motorvejen opdagede jeg at min mondeo 94' rystede ufatteligt og trak til højre ved en hårdere nedbremsning fra 110 km/t. Rattet begynder også at ryste kraftigt når jeg kører over 110 km/t, men der er ingenting ved by og landevejshastighed. Dog trækker den lidt til højre side når eg slipper rettet. Jeg har lige fået nye dæk, men har en mistanke til styretøjet. Måske en styrekugle eller???

Men jeg har ikke forstand på det sad
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan meget nemt være en styrekugle som du selv siger

Michael Hovgaard
jeg må holde med jan. Ford sierra kan ikke tåle at blive spændt mere end 10 kg for så bliver skiverne spændt skæve. det med at den trækker til højre efter du har fået nye dæk, kan godt være de nye dæk. Prøv bytte rundt på forhjulene og se om det ændre noget.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Jeg ved godt det er en mondeo du har, men ophænget er det samme.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Hej
Mondeoen er meget følsom i styrtøjet, så rysten i rattet ved høj hastighed er dårlig afbalancering. Rysten ved nedbremsning er typisk en skæv bremseskive, en afdrejning, samt grundig rengøring af navet samt nye klodser afhjælper gerne problemet. er den begyndt at trække til H. efter de nye dæk er kommet på, hjælper det ofte at tage det ene hjul af, og vende dækket på fælgen.
Mvh autoole
Annonce
hej ole
ville bare lige sige at det er en fin hjemmeside du har

Michael Hovgaard
Tak for det, var der noget du kunne bruge til noget ??
Mvh autoole
Jeg havde tidligere en Mondeo 95, som rystede aht ved opbremsning. Jeg købte så nogle HD, heavy duty, bremseskiver, så vidt jeg huske ved Thansen. De var med kølehuller og fræsede spor til fjernelse af skidt og så i det hele taget voldsomt flotte ud. De kostede ikke alverden men var en verden bedre end de standardskiver, der sidder på Mondeo. Herefter var der ro også selv med kørsel med campingvogn og deraf følgende hårdere belastning.
I det hele taget koster bremsedele så lidt til Mondeo, at jeg ikke gider forsøge at renovere noget af det. Nyt på, og så virker det.
Hvis du selv går i gang, det er meget simpelt, så husk at have en 7mm unbraco nøgle til at sætte på dit topnøglesæt, til at skrue caliberholderen af med.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis