Overdækning af terasse

Hej LDS-brugere

Jeg er i slutningen af 2006 blevet husejer - og skal nu i gang med at bygge en overdækning. Er der nogen af jer kloge og dygtige LDS brugere, der har kendskab til om der findes sites, eller faglitteratur med råd og vejledning.
Jeg tænker i særdeleshed på dimensioner, max, spændvidder mv.

Jeg har længe "smug-kikket" på LDS - og prøver nu at deltage wink

Jeg synes det er et uovertruffen lille univers i har skabt her, og håber på at kunne få mange gode råd i årene fremover rolleyes

Mikael
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Rookie

Dimensioner afhænger i høj grad af hvilket materiale havde du tængt dig dit tag/overdækning skulle bygges af ?

Jeg skal selv have udskiftet overdækningen over min egen terasse og har kigget på Fastlock fra Icopal.
http://www.icopal.dk/Produkter/Fastlock/Fastlock%20Uni.aspx

Det kan sikkert gøres billigere men det faktum at man kan slippe for en masse synlige beslag/skruer etc tiltaler mig.

Hvis du smutter ned på den lokale trælast/byggemarked og får fingrene i de brochurer og vejledninger der er udgivet af Fastlock indeholder de en hel række skemaer der fortæller dig om spændvidder, strøafstand, dimensioner på samme etc. etc. Meget af det afhænger jo af den totale spændvidde og hvor mange punkter du vil/kan understøtte din konstruktion med.

Mvh
Niels
Jeg har selv haft stor glæde af en folder jeg fik hos et byggemarked, Råd&Dåd, hvor alle relevante oplysninger til brug for bygning af carport, overdækning o.lign. vedrørende afstande, dimensioner mv. stod skrevet.

Prøv et proffesionelt byggemarked.

Mvh. Thomas
Hej

Før du beslutter dig for opbygningen, vil jeg anbefale at du starter med at se på hvad der passer til huset, altså sætter arkitekturen i højsædet...

Selve opbygningen kan vi derefter nemt finde en løsning på....

Men det hele afhænger også en hel del af hvad du ønsker at arbejde med af materieler... Noger bedst til stål andre træ...

Kom med et oplæg i forhold til hvor du vil placere din afdækning. Hvordan huset ser ud osv. Gerne med billeder...

MVH Njord
Tusind tak for dit link - jeg vil prøve at studere det nærmere.

Mikael
Citat fra TLFH

Jeg har selv haft stor glæde af en folder jeg fik hos et byggemarked, Råd&Dåd, hvor alle relevante oplysninger til brug for bygning af carport, overdækning o.lign. vedrørende afstande, dimensioner mv. stod skrevet.

Prøv et proffesionelt byggemarked.


Tak for dit råd. Jeg vil prøve at besøge min lokale tømmergård. smile
Citat fra njord

Hej

Før du beslutter dig for opbygningen, vil jeg anbefale at du starter med at se på hvad der passer til huset, altså sætter arkitekturen i højsædet...

Selve opbygningen kan vi derefter nemt finde en løsning på....

Men det hele afhænger også en hel del af hvad du ønsker at arbejde med af materieler... Noger bedst til stål andre træ...

Kom med et oplæg i forhold til hvor du vil placere din afdækning. Hvordan huset ser ud osv. Gerne med billeder...


Tak for dit svar. Vi har allerede besluttet hvilken stil der vil passe arkitektonisk til resten af huset. Spørgsmålet er så om evnerne rækker
til at bygge dette - og om det er muligt i træ ..... !!
Jeg vil ved lejlighed prøve at se om jeg kan finde ud af at ligge billeder
og tegninger ind ..... wink

Mikael
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis