Radiator der "soder" Tina 2 02-07-2001 07:19 Vi har en rimelig stor radiator (fjernvarme) i vores stue samt en mindre på gæstetoilettet, som begge "soder" op ad væggen.Er der gode råd - og hvad skyldes det? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ThomasB 1608 02-07-2001 22:17 Lad mig gætte:Du bor sikkert i byen eller tæt på en stor vej.Du radiator "soder" fordi at de partikler der kommer fra udstødningen fra en bil, sætter sig på tapetet. Der sker fordi der er meget luftcirkulation omkring en radiator, og dermed en stor udskiftning af luften, som rammer tapetet og sidder fast.Du kan evt. tætne vinduer og døre, og så købe en luftrenser som cirkulerer indeluften igennem et partikelfilter.MvhThomasB
Tina Trådstarter 2 03-07-2001 06:30 Tak for svaret. Men jeg køber det ikke.Vi bor langt fra store veje - i et gammelt villakvarter. Der kan muligvis være tale om et lidt utæt vindue over radiatoren i stuen. Men på gæstetoilettet sidder radiatoren på en indervæg, og der er kun et lille tagvindue i modsatte ende.
ThomasB 1608 03-07-2001 15:23 Hmmm, man kan jo ikke vinde hver gang..bor du så i bærheden at en fabrik, eller en forbrændingsanstalt?Det kan godt være at der i dit område er mange partikler i luften, de kan vel også komme af støvpartikler i jorden...hvad ved jeg..men det kan sikkert løses ved at tætne vinduer og døre.MvhThomasB