Terrasse af beton skal brydes op - Gode råd?

Hej

Jeg er for nylig blevet husejer og er nu igang med en masse projekter. I påsken skal jeg bryde vores beton terrasse op. Jeg har aldrig prøvet det før og kunne godt bruge nogle gode råd til hvad jeg skal have klar af værktøj? Betonene er delt op i store kvadrater og er ca. 5-10 cm..

Er der evt. noget udstyr i mener jeg skal leje? Jeg vil helst ikke stå og mangle noget i påsken, da jeg helst skal nå det i påsken.


Mvh.
En ny GDS´er smile
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
10-30 m2
1 opbrydningshammer + 2-3 spidsmejsler
2 høreværn
1 sikkerhedsbriller
trillebør
vinkelsliber med skæreklinge til jern
skovl
stengreb (bruges til de sidste småsten)
trailer (hvis genbrugsstationen ikke har åbent så lej en container eller opbevar brokkene til du kan komme af med det)
2 mand (en banker en kører væk skift en gang imellem)
det vil tage ca 1-2 dage.
hvis der er tale om mange kvadratmeter så lej eventuelt en motorbør
Prøv lige at teste, om der er jern i skidtet - det gør nemlig alverden til forskel.....
5 cm beton uden jern, så behøver du ikke en opbrydningshammer, bare en ordentligt langskaftet mukkert, nogle mejsler - og et par gode kammerater vil gøre en stor forskel!!!

10 cm armeret beton.....av min arm.....

God fornøjelse ;-)

Mvh.

Jan R.
Hvis terrassen ligger tæt nok på tilkørselsvej med adgang for en treakslet, så overvej bare at banke den fri af sokkel (hvis den hænger sammen med sokkel), evt. at skære den i et par stykker (betonsav kan lejes), og så bare bore et par murankre med øjebolte i og få hejst den væk med kran ... livet er for kort til lufthammer, hvis det kan gøres nemmere ;-)

imGray">eg, - en snert af kokos når en planke går gennem maskinen - spindelvævstynde kniplingespåner der krøller op gennem spunsen i min høvl - eg!
Ca. 300 g. trotyl anbragt i tre små huller, med 100 g. i hver skulle være nok !

*GG*

Håndværkeren
Hej

Tak for svarene det var god inspiratin især trotylen :-).

Nå, men vi brugte et par dage på at bryde betonen op og køre det ud i en container. Det blev til 9 m^3 beton.

Det endte med at vi brugte et megt langt massivt jernrør(Lånt af en murer) til at løfte/brække betonen lidt op og så brugte vi en lang skaftetmukkert til at smadre betonen. Det gik rimelig let, men det var hårdt arbejde!!!

vh.
Christian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis