Udsk. af skærm på en Qtek 9100

Hej.
Er der nogen der kan hjælpe med at skifte en skærm til en Qtek 9100 -
og hvor man evt. kan få fat i en brugt skærm?
Det koster 2050 kr at få en ny skærm monteret - og det er jo mere end en tilsvarende brugt telefon koster.
Håber der er nogen der kan hjælpe....smile
Mvh. Peter
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fandt dette link, men de er holdt op med at sælge dem.. Men du kan evt. kontakte dem og sige at du er en "trofast kunde", og at du vil vide hvor de fik dem fra..

Held og lykke
jeg har for ca. 2 år siden repareret en skærm på en Qtek 9100 - den kan godt renoveres selv om der er revne i den....min datter havde i mit tilfælde fået en spontan lyst til at kaste telefonen op i luften...

LCD modulet (som er et selvstændigt modul kan skilles fra selve telefonen) består af 3 lag
1. trykfølsom fil
2. Glasplade
3. LCD (pixels)

Det som for mit vedkommende var i stykker var glaspladen - som ses ved at billedet ser helt forkert ud, men der er stadig lys og alt fungere tilsyneladende inde bag ved....

Jeg fandt på ebay en kinesisk shop som solgte den trykfølsommme plade (inkl glas) - så vidt jeg husker for ca. 200 kr inkl porto og lille Toax skrue trækker (som de solgte samme sted)

der efter var det med lidt tålmodighed og forsigtighed blot at skifte det ud - man skal tage LCD modulet ud, og derefter forsigtigt lirke det fra hinanden - jeg brugte en lille smule dobbeltklæbende tæppe tape til at sætte glasset fast med igen
efter operationen var telefonen som ny - man kan dog godt se forskel på den trykfølsomme film i forhold ti lden originale - blot anderledes
bortset fra det, virker den som den skal
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis