Gulv i badeværelse

Får snart monteret vores nye trappe til 1. salen, og så skal jeg for alvår i gang deroppe. Men hvordan laver jeg et gulv som er så stærkt at flisermne som jeg vil lægger deroppe (m. gulvvarme) ikke knækker i fugerne? Er det nok at lægge en 22mm plade?

Jeg har fået et tilbud på 13.500,- Incl. moms, på rør-gennenføring fra stue til 1 sal. (badeværelserne kommer til at lægge oven på hianden) Er det dyrt?? Koldt- varmtvand samt faldstamme??

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis tilbudet "kun" dækker at etablere en faldstamme, trække rør/slanger op med varmt og koldt vand samt to slanger/rør til varmen. Uden at dette skal rilles ind i væggen og spartels osv. Så er det da rimelig dyrt.

Men er der mere så som at der skal trækkes slanger/rør til flere varmekilder og flere tappe steder for brugsvand, fx håndvask, brus, toilet, bidet, badekar. Og der skal laves afløb i gulvet, dels i brusekabine dels i gulvet generelt og afløb til håndvasken, bidet, badekar og toilettet. Ja så er det vel rimeligt. Der løber jo en del materialer i også og de koster jo en del trods alt.

Venligst Njord smile

MVH Njord
Hej smile

Du kan montere disse plader på gulvet i rummet, hvor fliserne skal være: http://www.danogips.dk/gulv_8/8_50_floor_nf.htm

Det er nok den meste sikre løsning.
At lægge fliser på gulvspån er ikke en god løsning, da fugerne i fliserne vil revne.

Mvh
ThomasB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej
Og prøv at se på www.lip.dk
Og nej er ikke aktionær og får ej provision

Med venlig hilsen

Søren
Jeg har gjort som ThomasB forslår, jeg brugte GF 19 mm gulvgipsplade, med max 300 mm imellem strøerne, og imellem strøerne har jeg "mindre Strøer" som jeg har rillet varmepladerne ned i. jeg har 40*40 cm fliser ovenpå, og de er ikke revnet.

Så held og lykke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg synes eller din sidste sætning var god Pingo, hvorfor fortrød du.

Med venlig hilsen

Søren
Roder lidt med rytmeboksen :-) Første dag herinde. (Skulle lige finde kammertonen ;-)
Mvh Pingo
inden vi alle kommer med gode forslag, er det så ikke bedre at få fat i byggereglementet, mener de skriver noget med konstruktions krydsfiner.
ikke at jeg skal gøre mig klog på det, men det brugte vi i min kammerats badeværelse og han har granit på gulvet, og fugerne er ikke revnet.

Spar penge træk rørene selv. det er nemlig det som tager tid og i mange tilfælde det dyreste.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også