Isolering i tag

Jeg har købt nyt hus....fra 1977. En gammel tømmerhandlers hus, men i forbindelse med at jeg er igang med at nedlægge skunkrummene, er jeg blevet i tvivl om jeg må flytte på det stykke træ der går fra loftstrøer til spær. Vil flytte det længere væk fra husets center, altså ud mod tagets slutning eller tagrenden om man vil. Kan jeg det? Det virker ikke som det er nogle af de bærende bestanddele i taget. Iøvrigt har jeg noteret mig dårlig isolering og set på noget der hedder difusrulle. Kan en sådan benyttes?

Billede af skunk kommer snart.

Hilsen

Paw
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Paw,
Hvad mener du med "loftstøer" ?
Hvis det er bjælkelaget (spærfod) du mener, og stolpen er fastgjort til denne og til spærhovedet med lasker eller tand/søm plader, må du ikke flytte på den uden en genberegning af tagkonstruktionen. Du risikererer at dit spærhovede mellem tagfod og hanebånd bliver for svagt og at spæret i helhed bliver mindre modstandsdygtigtig for tværlaster.
Ja ved det godt....hedder jo ikke loftstrøer, men du har helt sikker ret i det du siger, at det hedder spærfoden. Oki jeg må ringe til en ingeniør jeg kender.

Takker

Paw
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis