køkken bordplade

hejsa!

jeg har tænkt mig at skifte borpladen i køkkenet, og jeg har tænkt mig ved en vinkel at skære pladen i smig. men jeg har bemærket at man altid skærer pladen lige vinkel , er der mon en praktisk eller funktional grund til det eller er der kun æstetisk grund hertil?

venligst Bahman

p /p
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg går ud fra at du her snakker om en stavlimet bordplade i træ?
Grunden til at de stødes ende mod side er at stavene efter nogen tid vil strække/udvide sig så limningerne ikke passer overfor hinanden mere (siges der). I andre materialer (granit m.m) må det skyldes produktionsomkostninger.
Er der en runding på din bordplade?
I mit tidligere hus blev mit køkken sat op af en snekker og han lavede 2 vinkler i bordpladen begge savet i smig - det så altså godt ud i forhold til de der normale samlinger synes jeg... og stavene blev altså ved med at passe fint over for hinanden....
Skulle jeg have haft stavplader som køkkenbord i mit nye køkken (om et halvt års tid fra nu) ville jeg også lave en smigskåret samling. Problemet er bare at det sædvanligvis koster kassen at få det lavet og køkken-firmaerne ikke er glade for det (af ovennævnte grund - har tidligere spurgt flere forskellige).
Annonce
nu er jeg helt forvirret , jeg ku ikke forstille mig at stavene vil arbjede forskelligt når de er skåret i smig, i så fald vil det gælde lige vinkel ...eller hvad?

ps. det er ikke rundt i kanten men jeg kunne forstille mig at det var smukest med en smig skåret samling.
venligst Bahman

p /p
Jeg har selv lavet min bordplade i 90 grader smig. Det er amerikans valnød. Bordpladen arbejder lidt men træ arbejder jo. Jeg har ikke noget bagkant list det vil sige at jeg bare har en silikonefuge. Heldigvis har jeg selv lavet væggen. Og den er næsten 90 grader (89,8) Men det er også smag om man kan lide almindelig samlet eller 90 grader.

Mvh Hans Køkkenmontør
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis