Knirker/Piver v sving

Af og till når jeg drejer i min polo 4 så knirker den eller piver lidt..
Mine bagbremser piver men ved ikke kan det være dem?
Eller ophæng? Fjedre? Eller hva kan der være til grund for dette?
Skal måske lige siges det lyder som om det kommer bagfra af umiddelbart..
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej West.

Har en gammel Golf 2'er, der mig bekendt er bygget på samme måde som en Polo. Den knirker/piber også eller hvad man skal kalde det, bagfra når jeg kører på grusvej eller over en kantsten. Jeg mener at vide, at lydene kommer fra gummibøsningerne i tårnene der holder støddæmper/fjedre. Den har i de tre år jeg har haft den altid gjort det. Det er altid værst når det er tørt føre.

Der er måske en anden mulighed. Hvis dine baghjulslejer trænger meget til at blive spændt kan det også være bakkerne der slæber når du drejer mennnnn så skal det også være rigtigt slemt.

Håber dette kan hjælpe dig lidt.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej igen West.

Du kan prøve at smøre dem med siliconespray hvis du vil prøve at komme knirkeriet til livs. Brug endelig ikke olie.

Har du prøvet at rokke med dine baghjul for at undersøge om lejerne er løse. Det er nok bare at sætte en fod øverst på hjulet når bilen står på jorden ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har før haft et leje der sku skiftes i forhjulet og lød slet slet ikke sådan.. Så tænkte det måtte næsten være noget ophæng eller andet halløj.. og det ikke altid men kun nogen gange.. Må lige se på det så..
Hej igen West.

Det med baghjulslejerne. De behøver overhovedet ikke at larme og alligevel kan der være så meget slup i dem at du får bilen kasseret ved et syn. Hvis de ikke larmer skal de bare spændes sammen, kun lige så meget at der ikke er slup mere. Det der sker hvis der er meget slup i baghjulslejerne er at en bremsebakke kan slæbe på trumlen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tjek også bøsningerne i bærearmene foran...

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis