~ S T O R M S K A D E ~

Jeg har i dag fået et træ ned over mit Eternittag.

Der røg 10 plader.
Jeg fik vand ned gennem huset.
Min isolering ud mod taget er gennemblødt.
mine gulvplader på førstesal en driv våde.

Nu regner jeg med at min forsikring skal ind og dække.
Jeg skal ringe i morgen og forventer at han dukker op for at se hvad der er sket.

Så er mit spørgsmål: Hvad skal jeg undgå for at få min ret igennem ?
Skal jeg indhente et tilbud fra en tømrer for at handle mig til en go´ pris ?
Jeg vil jo helst lave det selv, men ka´ det svare sig ?.

Jeg har taget billeder af alt, træet der ligger ved huset, huller i taget og spande i stuen.

Er der mere jeg kan gøre nu ??

Orla Nautrup:
Hvad er en normal timepris for en go´ tømrermester ?

Håber at jeres erfaringer kan hjælpe mig i denne situation.

PS: Har i bemærket at klimaet er blevet underligt de sidste 5 år ???????

------------------
VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
citat:
Jeg skal ringe i morgen og forventer at han dukker op for at se hvad der er sket.



Du skal ringe allerede nu (klokken er 06:30), der er ikke mange forsikringsselskaber der ikke har døgnvagt nu om dage, selv de helt små har.

citat:

Så er mit spørgsmål: Hvad skal jeg undgå for at få min ret igennem ?



For guds skyld, lad være med at spille smart når taksatoren kommer...

citat:

Skal jeg indhente et tilbud fra en tømrer for at handle mig til en go´ pris ?



Hør nu hvad taksator lægger ud med - man kan sagtens spørge til forsikringsselskabets politik ifm. udbetaling af beløb til gør det selv arbejde. Et springende punkt er vel egentlig hvor stor din selvrisiko er og evt. om der er noget nedskrivning på nogle af de skadede ting.

citat:

Jeg har taget billeder af alt, træet der ligger ved huset, huller i taget og spande i stuen.

Er der mere jeg kan gøre nu ??



Billeder er altid gode at have...

Pressening vil være en god ting - ringer du allerede nu til forsikringsselskabet er der en god mulighed for at de sender en ud og foretager afdækning hos dig. Man behøver ikke nødvendigvis at have abbonnement hos et redningsaktieselskab for, at kunne modtage den ydelse.

Vigtigst af alt er også at du vurdere om de bærende konstruktioner har taget skade, er spær, lægter, vindbånd, murværk mv. beskadiget. Hvis de er er det en vigtig ting at bemærke når du ringer til forsikringen.

citat:

PS: Har i bemærket at klimaet er blevet underligt de sidste 5 år ???????



Næh egentlig ikke - det er med vejret som alt andet i naturen...Det variere over årene, nogle ting med 10-20 års bølger.


Mvh.

René

Hej

Allerførst: Timeprisen for en god tømrermester er næsten ubetalelig, men da mange vil have problemer med dette, har jeg en nedsat pris på 270,- kr excl moms her i området.

Du skal selv sørge for at begrænse skaden mest muligt, så måske skulle du spørge forsikringsselskabet om de vil sende et firma ud for at fjerne træet, (kun hvis det ligger op ad taget endnu) og sørge for afdækning af hullet i taget med presenninger.

Ellers er det bare at afvente taksatorens ankomst og hvis du opfører dig fornuftigt så gør han/hun det sikkert også.

Du har ret til at få udbedret skaden til et niveau som hvis skaden ikke var sket (dog med forbehold for farveforskelle, materialer der er udgået m.m.)

------------------
www.orla-nautrup.dk
Jeg takker for svar. Altid godt med andres tanker.

Jeg havde en Tømrer ude i dag. Ham fandt jeg i telefonbogen og det jeg kigger efter i den forbindelse er om de har mærket "Byggarantiordningen".
Det var mit forsikringsselskab der sagde at jeg bare skulle indhente et tilbud og han sender så noget på skrift som jeg ka´ bruge.

Hvis nogen ønker at høre om detvidere forløb skal I bare spørge ind til det.

Der var i øvrigt en masse skader på lolland så der bliver gang i branchen igen, ganske godt.

PS: Hvordan kan du holde et firma kørende til den pris, Orla ? Ved du hvad de tager i hoverdstaden...

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej MUFI.

Kunne jeg ikke lokke dig til at smide nogle billeder op, så vi kan se skaden?

Mvh
ThomasB
Det ville jeg såmænd gerne, men......

Jeg har ingen scanner, ikke et digitalt kamera og ved ikke lige hvordan man loader et billede ind.

Sorry, jeg har kun en pc + printer.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis