Skifte olie i gearkasse..

Hvor mange km er intervallerne ca?
Det en polo 4 vi snakker om..
Og hvilken olie skal jeg købe?
Er der en universel gearolie eller hva godt?
og er det noget jeg v ku ordne selv?
Og hvis ja hvordan?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
benzin eller diesel automat gear eller manuel gear
Jeg kender ikke skifte intervaller men 200000 km så må det være tiden
Olien skal være en 75-90 delsyntetisk og olien skal mindst opfylde kravene til API GL 4.Der hvor at jeg bor kan den købes billigt i "farmland" der koster den 50 kr for en liter
75-90 olie, skiftes for hver 40.000 km.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Hej

Jeg har nogle gange efterfyldt min gearkasse på en polo. Den er nemlig ikke helt tæt. Egentlig har den eksisterende olie kørt 140,000 og sidst jeg supplerede var olien i gearkassen helt klar og lignede ikke noget som skulle skiftes. Jeg kan selvfølgelig tage fejl, måske er der noget med kvaliteten af olien selvom den ser fin ud.
Når du fylder gearkassen igen med frisk olie vil du have glæde at en oliesuger. Det er en metalcylinger på 0,5 l med et stempel i og en slange. Olien suges op i oliesugeren og fyldes i gearkassen til det når til underkanten af hullet hvor i den øverste prop sidder.

mvh Anders
okay men er 75/90 universel gearkasse olie eller specifik for polo 4?
75-90 delsyntetisk gearolie er en ganske almindelig gearolie men hold lige øje med at den overholder kravene til API GL 4 eller endnu bedre API GL 5 .(Det er ikke alle gearolier der overholder kravene). Specifikationerne står normalt på bagsiden af dunken. God fornøjelse
Til Stellan
Hvorfra har du at gearolien skal skiftes for hver 40000 km (kender en som har en polo 4 som har kørt 350000 km uden at få skiftet gearolie)
Citat fra puch-maxi10

Til Stellan
Hvorfra har du at gearolien skal skiftes for hver 40000 km (kender en som har en polo 4 som har kørt 350000 km uden at få skiftet gearolie)

Årh så klarer jeg mig vist laaang tid endnu
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis