gamle skæve vægge

Har taget 14 lag tapet af væggene i gæsteværelset, og havde egentlig den ide at der skulle spartles og sættes glasfilt op.

Efter at have spartlet en hel dag, kan vi se at det nok aldrig bliver helt plant. Huset er fra 1885 og der er flere gamle reperationer af gamle døre og andet så væggene bugter sig lystigt med op til flere centimeter.

Så glasfilt er nok ikke nogen god idé. Hvad skal man så behandle væggene med? Noget der er flexibelt, og som giver en mat jævn overflade...

Green

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Green.
Er det egentlig ikke en lidt underlig tendens at alle vægge skal være plane som et spisebord, jeg for mit vedkommende syntes at en skæv måske lidt bulet væg i et gammelt hus giver mere charme, end der hvor mange ødelægger sådan nogle gamle klenodier ved at plane alle væge op så de lige så godt kunne sidde i et nyt hus.
Og så til dit spørgsmål, i vore dage kan man faktisk købe cempexo til indendørs brug, det giver vægen et rustikt og meget slidstærkt præg.

14 Lag tapet, så er det lige ved at i havde kunnet pille murstens væggen ned ! Der var vel "skønne" mønstede tapeter imellem.

V.h. Håndværkeren
Nu skal du jo nok passe lidt på Green. 14 lag gode gammeldags tapeter kan sagtens have haft en god afstivende virkning på dit hus. Du siger at væggene allerede er meget bulede og det er måske fordi de ikke var særligt stive i forvejen. Er det på begge sider af væggen, du har fjernet tapeterne?
Jeg tror du skal være meget opmærksom, når den næste forårsstorm snart kommer over landet rolleyes

Venlig hilsen
Knud
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej green,

Må tilslutte mig Håndværkeren, gamle huse må gerne have skæve vægge - dog kan det selvfølgelig være lidt upraktisk, hvis det fx drejer sig og et køkken, hvor man står over for at skulle sættet ny elementer op.

Er det rigtigt slemt (som du beskriver) kan man benytte gipsplader som man sætter direkte op på væggen med flise lim (i rigelig mængde fordelt med en stor tandspartel). pladerne trykkes op på væggen ved hjælp af en lodestok og en gummihammer. Resultatet bliver en fast lige væg, som dog koster lidt af rummet.

Vh Storm
Jeg har i forbindelse med restaurering af et loft med revner og malig/kalk en gang brugt noget kraftigt væv som jeg mener farvehandleren kalder "problemknuseren". Det knuste mit problem idet jeg fik et flot loft men om det er tilstrækkeligt til dig ved jeg ikke.

Mvh
GUG
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også