Kan der ligge en 10 hk 2 cyl Martal i en LM 16

Hej Bådfolk,,

- jeg har en del problemer med en ældre 1 cyl 6 HK Korsør i min LM 16.

Jeg har fået tilbudt en nyrenoveret 2 cyl. Marstal 10 Hk, men er der overhoved plads til den.

Er der nogle af jer der har erfaringer med denne type motor i en LM16 ?

Er der nogle af jer der har tegninger af en LM16 ?

>>Hilsen Lars cool
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars.
Det er jo en lidt voldsom motor at lægge i en 16 fods jolle, men selvfølgelig kan det da lade gøre. Jeg har selv haft en 16 fods jolle med en 14 HK. Marstal motor, det er jo noget der rykker, ikke at du kommer til at sejle stærkere for der er en 6 HK. motor det optimale i en 16 fods LM, men du får trækkraft lidt ud over det sædvanlige. Fordelen vil så være at du ikke behøver at køre med så mange omd. på motoren = mindre brug af benzin.
Husk at Marstal motorer skal være græsgrønne, det giver en HK. mere ifølge Marstallerne selv.

V.h. Håndværkeren
Tak,

- men det var nu heller ikke for at sejl hurtigere, kun fordi jeg fik et godt tilbud på en hovedrepareret motor, med det hele (skrue, skrueaksle, stævnrør)

Vægten på den skulle jf. papirerne være 140 kg den gamle Korsør 6 HK vejer 127 kg.
Den er umiddelbart 10 cm længere, men den virker meget bredere

Men kan den ligge der, - kan jeg få den ned i hullet ?

- er der nogen af jer der har erfaringer med sådanne en svend i en LM 16
- er der nogle af jer der har papir på en LM16, som jeg evt. kan låne og fotokopiere eller scanne

>>Hilsen Lars cool
Hej Lars.
Om du kan få den ned i hullet, tjah hvad med at måle efter, du er svaret nærmest.
Jeg vil tro at hendvender du til LM fabrikken, kan de sikkert hjælpe dig med tegning o.s.v. Så vidt jeg ved kan man stadig bestille en LM 16 så mon ikke de også er leverings dygtige i papirene på den.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis