Nyt tag men Mangler vindtrækbånd i eksisterende mur

Vi skal til at have skiftet tag på en tilbygning vi har. I den forbindelse skal tingene selvfølgelig laves korrekt, og dette kræver vindtrækbånd. Problemet er at der ikke er vindtrækbånd eller andet monteret i fundamentet, så hvordan kan jeg montere vindtrækbåndene så det holder.

Muren er dobbeltmuret, så kan jeg trække vindtrækbåndet helt ned og så montere det med skruer for hver 20 cm. Så det har hele væggens højde at afsætte vindtrækket i, eller skal man helt ned til fundamentet for at få det stærkt nok?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sædvanligvis behøves vindtrækbånd ikke forankres i fundamanet ved bygninger med ydervægge i dobbelt murværk. Men det kommer an på så meget (taghældning, bredde på huset m.m.). Hvis din tilbygning er en vinkel på hovedhuset tvivler jeg på at det skulle være nødvendigt.
Men det er dog 5-6 år siden jeg var rådgivende ingeniør, så med de nye normer der kom omkring år 2000 kan forholdene have ændret sig.
Så det bedste du kan gøre er at få en ingeniør til at kikke på det. Det koster en formiddags tid eller så.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis