Mure granitfliser fast

Ud mod fortovet har jeg en lille betonkant, som holder på forhavens jord. Denne kant har det efterhånden meget skidt (se vedhæftede billede) hvor dele af betonen er frostsprængt, ligesom der stikker nogle gamle rustne jernstolper op, som bar den tidligere ejers plankeværk.

Jeg vil gerne have gjort denne kant pæn. Jeg forestiller mig at få skåret jernstolperne ned (naturligvis), og bagefter lægge en top af røde granitfliser (5 centimeter tykke med grov overflade). De skal lægges, så der stikker 2-3 centimer ud over kanten af soklen mod fortovet. Den underliggende front af betonkanten skal naturligvis også repareres og have noget sokkelmaling.

Spørgsmålet er, hvordan jeg bedst fastgør disse fliser. Det er vel næppe ligefrem nok bare at lægge dem i mørtel ovenpå betonkanten. Jeg kan ikke forestille mig, at det vil holde til ret mange vintre.
Jeg forestiller mig snarere noget med at skrue nogle skruer/ekspansionsbolte næsten ned i betonkanten, så noget ny beton har noget at gribe fat i, derefter lægge et passende lag beton, og lægge fliserne ned i dette. Er det fremgangsmåden?

Gode ideer modtages meget gerne.


Med venlig hilsen
Jan
---
www.sjovide.dk
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville prøve med flexibel fliseklæber der kan tåle frost. Det er sådan man gør når man "murer" herregårdsblokke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis