Byg selv værksted

Hej!

Jeg vil gerne have et værksted, og jeg har søgt og søgt efter et byg selv værksted ala de saml selv træhuse man kan købe, men uden held! Jeg havde tænkt mig noget i størrelsen 40-60 kvm i foreksempel i lærketræ eller ligende!

Er der nogen der kender til et sted man købe noget ligende! Eller er løsningen gør det selv helt fra bunden??

Det skulle gerne blive til at sted jeg kan lave motorcykel, og eventuelt få bilen ind en sjælden gang imellem! nogen der kender til noget sådan??
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
vi laver en hos en ven i gasbeton ca 60m3.
og det koste ca 20000 med det hele men vi lave også alt selv
Det lyder dejligt billigt :-) Det har jeg desværre ikke mulighed for, da jeg ikke ved hvordan man gør, men på den anden siden side er jeg heller ikke lun på at lade "hvide" håndværkere lave det fra fra start til slut $$$ :-/ Men jeg havde tænkt på, hyre et firma til fundament og gulv og så selv tage den derfra!
Hej Blank

Ja du vil da kunne lave et værksted på 50-60 Kvm.
Og i en lærketræs beklædning er det jo blot en stolpe konstruktion du skal have inden i....
Det er noget der har været debateret mange gange her på siden. Prøv søgefunktionen ;-)

Jeg har selv bygget en dobbelt garage på 52 kvm med isoleret bund, sider og loft. Et uisoleret luftsrum under tegltaget.

Det er ca 5 år siden jeg byggede.. tror nok prisen endte oppe over 100.000
Soklen blev støbt og el lavet af proffer... Resten er selvlavet.. alts bortset fra vinduer, døre porte og spær....

Det tager noget id men er da til at gå til.

Tag evt en tur på biblioteket og kig efter hvad de har af inspiration og bøger med mere konstruktiv hjælp.

MVH Njord
Nemli ja, det var noget i den stil jeg havde tænkt! Grunden til jeg ville gå efter et saml selv sæt, er at så er man ude over, det med at sætte sig ind i gældende regler og standarder, som man næsten skal være håndværker for at kende! Gasbeton/leca passer ikke rigtigt til mit hus, eller kvarteret generelt, så derfor træ, for at holde prisen nede, og gerne noget andet en trykimprægneret træbeklædning!

Ja, måske er løsningen at tage på biblioteket og læse om emnet, min problemstillinger, er sådan noget som, hvilke stolper og lægter og beslag, samlinger og sådan noget! Ting der for nogle er det naturligste i verden! Men jeg vil jo gerne have det også stadigt står om 10 år, og at det ikke vælter, eller blæser væk i den førstekommende storm ;-) Jeg havde heller ikke regnet med jeg kan holde det under de 100.000, men gerne der omkring!
Citat fra njord

Jeg har selv bygget en dobbelt garage på 52 kvm med isoleret bund, sider og loft. Et uisoleret luftsrum under tegltaget.

Det er ca 5 år siden jeg byggede.. tror nok prisen endte oppe over 100.000
Soklen blev støbt og el lavet af proffer... Resten er selvlavet.. alts bortset fra vinduer, døre porte og spær....


Hej Njord!

Du skulle vel ikke have nogle billeder fra byggeriet, eventuelt en hjemmeside, hvor man se processen, sådan i grove træk?

Kim..
Hej Blank

Jeg kan måske finde nogen og scanne dem ind.
Jeg har også nogle materiale beskrivelser osv.

Send min en personlig besked med din mail adresse.

Så vil jeg se om ikke jeg kan finde billeder osv og scanne dem ind søndag eller mandag.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis