Opsætning ad filt

Jeg har et udadgående hjørne. Har sat en metalskinne på og der er sandspartlet.

Jeg skal til at sætte filt op. Man sætter da ikke filten rundt om hjørnet, vel ? Hvis jeg sætter filten til hjørnet fra begge sider, vil lidt af metallet jo stadig være synligt. Males det så bare over ?

Thomas
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kører filten hen til hjørnet og skærer af.
Jeg har da bare hørt fra en maler engang, at filt ikke må bøjes om hjørner....

Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du har vel tænkt dig at male det ? Så vi du ikke se metalet, med mindre du kigger efter det.

kort, skær filtet til.

Man kan lære alt, hvis man gider!
Hej Thomas....
Jeg vil anbefale at du ikke bukker omkring hjørnet.... resultat bliver ikke tilfredsstillende... Du bør først sætte den ende side på og lade det tøre før du skærer kanten ren. Derefter sætter du så den anden side op.. og skærer kanten ren når den er tør..... husk at bruge godt med klæber... Du skal være sikker på at metal listen ikke kan ruste... Go' arbejdslyst.

Mogens Friis
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
.......man bukker IKKE filt rundt om hjørnerne , man skærer af ved stålskinden , at bukke om hjørner er for amatører, med et amatøragtigt resultat .

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Beklager, syntes seriøst at jeg har set mange malere der har bukket om hjørner, men nok bare mig.

Følg de andres råd så.
Sæt filten til hjørnet fra hver side og skær dem sammen, eventuelle mellemrum eller steder du ka se metalskinnen, spartler du op sliber og maler....
Ja som sagt, forlime, masser af klæb og skær af. men en lille fejl kan ses, derfor hold hobbykniven 90 grader, plant med den tilstødende væg og brug helt nye og rene knivblade. Mal med både grunder og vægmaling ekstra gange omkring hjørnet.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også