Installationskabel eller løse..

Hej..

Jeg står for og skal bygge det halve af min kælder om...
F.eks lave nyt badeværelse og nyt bryggers.

Så var det jeg ville høre.. Når der nu skal trækkes nye ledninger, skal man så bruge installations kabel eller skal man vælge og trække løse ledninger i et rør.
Sidste år byggede jeg et nyt soveværelse i kælderen, der brugte jeg bare installationskabel. cool
Men jeg er kommet til at tænke på om det ikke er smartere at bruge løse ledninger..
confused

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Valget er dit !!

Men har du trukket rør, kar du muligheden for at trække ekstra ledninger i disse. Hvis du vælger kabel er du mere låst..

Men hvor tit gør man det ??

I min garage har jeg brugt kabel men i huset vælger jeg rør eller flexslanger...

Venligst Njord smile

MVH Njord
Man kunne jo konsekvent bruge det kabel der har maks antal ledere, så er der jo muligvis et par stykker til overs, og det koster ikke ret meget mere end det andet. Jeg husker ikke hvor mange ledere der kan være/må være i et elektrikker rør. Men det kan jo være at der er en fagmand der kikker med.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Som sagt er der frit valg mellem kabelog rør, jeg personligt ville nogk vælge rør da der så er mulighed for at skifte ledningerne hvis der er eks. smutter et søm/skrue igennem røret. der er ikke nogle regler for hvor mange leder der må være i et rør, men man skal være god hvis man kan få flere end 7 ledere igennem et standard 16 mm flex/stiv-rør. når du er igang med at lave lidt om, så ville jeg nok også trække nogle ekstra rør til antenne og telefon. Det er også en god ide at overholde reglen med 1 stikkontakt for hver påbegyndte 4 m2

VH Jan Eriksen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Lav du hellere langt flere end de lovbefalede stikkontakter.. Det er altfor få.
I min garage har jeg vel ca 16 stikkontakter og det er jo næsten heller ikke nok..

Så er der en støvsuger der lige er rar at have koblet til og en sav, en høvl og kompressoren og en skruemaskine radioen og et par ladestationer... Man får aldrig for mange..

Venligst Njord wink

MVH Njord
tak for alle svarene..

Jeg tror jeg bruger rør og løse ledninger.. Det kan jeg godt se er lidt smartere..

Gælder reglen om stikkontaker også i badeværelse.

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis