DAB-antenne montering FCK__11 5 2791 01-03-2007 10:54 Jeg ved at en DAB-antenne skal monteres lodret. I de monteringsvejledninger jeg har set står der endvidere at den skal monteres i foruden, er det et must eller kan man montere antennen i en af de andre ruder? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Benny Nielsen 314 01-03-2007 13:02 Hej FCK. den kan sidde i alle ruderne, forruden er den bedste, det er den korteste vej ned til radioen, bagruden bliver antennekablet rimeligt langt og det er heller ikke så smart i en vasketunnel, sideruderne giver vist sig selv, hvis de skal kunne åbnes. Mvh. BIF Benny N.
FCK__11 Trådstarter 5 2791 01-03-2007 14:56 Hej Benny (BIF) Det er naturligvis ikke en af de foreste sideruder *g* men den bagerste venstre rude i "bagagerummet" (Avensis stationcar) Der er vel ikke noget i vejen for at sætte den der. Ved ikke om kablet bliver for langt = for stort signaltab, kan ikke finde nogen steder der står noget om det. Den sidder på indersiden så der er vel ingen fare mht. vasketunnel!?
Benny Nielsen 314 01-03-2007 15:18 Hej FCK: Alle de DAB-antenner jeg kan finde på nettet er til udvendig montering.Antenne-signalet indgennem ruden-ind i kablet-ned i radioen. Men prøv det andet det sker der jo ikke noget ved. Det udvendige DAB antenne herhjemme, virker også lidt bedre end den fastmonterede på radioen Mvh. Benny N.