Væk med skunk - igen !

Jeg har tidligere spurgt ang. min skunk, og fået gode svar... men nu har jeg flere spørgsmål ! :-)

Billedet viser før og efter - jeg bor på 5. sal og er kommet til at vælte en skunk, og skal nu bygge en ny væg i gips længere ude mod muren. Jeg "regner med" at jeg kan finde ud af at bygge et træskelet, men min største hovedpine er dampspærren; der er allerede dampspærre på det skrå stykke hvor der er isolering, og der er noget metal bag på krydsfineren som radiatoren er monteret på, som også ligner noget dampspærre-agtigt (?).

Nu skal jeg have lagt ca. 12cm rockwool + dampspærre inde ved murstenene - men kan det overhovedet lade sig gøre at lægge en fornuftig dampspærre ? Jeg synes det bliver ret umuligt at få den tæt over i venstre side. Og skal jeg tape den fast oppe på den eksisterende dampspærre ? Jeg regner med at lægge den bag ved spærret (dvs lidt isolering for neden, og mere for oven), ellers kommer denne jo til at krydse dampspærren hvilket lyder besværligt og dårligt...

Og hvad med der hvor spærret skal krydse gipspladerne, er der ideer til hvordan det skal gøres ? Skal jeg fx sætte nogle lodrette lister på spærret, som gipspladerne kan hvile op ad/monteres på ?

På forhånd tak for input..

mvh Henrik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hm, det var ikke mange svar... er det fordi det ikke er beskrevet godt nok ? Eller er det bare lige ud ad landevejen ? Eller slet ikke noget for en begynder-gør det selv-fætter ?

mvh Henrik
Jeg slapper helt af, er bare utålmodig for har levet i det griseri i 3-4 uger :-) Nu har jeg fået nok af at bo i køkkenet...
Du har da først skrevet indlæget i forgårs d. 28/2-07.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis