fliseklæber på multi plader

Kære LDS´ere

Jeg har brug for et godt råd. Er i gang med den helt store køkken renovering. I den anledning er de gamle fliser taget ned og planen er nu at der skal glasvæv op. Underlaget er multiplader og jeg vil gerne høre om nogen har erfaringer med, hvordan gammel fliseklæber kan fjernes uden at efterlade alt for store huller i multipladerne. En mejsel er for grov og sandpapir for fint. Findes der en eller anden form for håndbetjent rasper eller lign.?
Et hvert råd modtages med tak!

mvh Anders Kruse
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fliseklæb binder super godt. Derfor tror jeg ikke der findes en let løsning på dit problem. Dog laver Bosch en el-skraber der skulle være god (har ikke selv prøvet).
Den hedder PSE 180E og findes på www.bosch.dk.
Jeg tror nok dit problem vil være vanskeligt at løse, da du ska fjerne noget meget hårdt fra et blødt underlag.
Til gengeld kan du hurtigt spartle vægen op igen.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Det er muligt at købe noget der ligner et pudsebrædt, men hvor der i stedet for en plan overflade er monteret en metalplade med en hel masse metalstykker på. Denne er beregnet til arbejde som det du skal i gang med. Man kan få den med forskelig ruhed - nøjagtig ligesom sandpapir.

Jeg ved ikke om man kan få den hos Silvan, men et byggemarked der også kommer håndværkere i har den helt sikkert.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja og så er der selvfølgelig også den hvor du sømmer en masse ølkapsler på et brædt.

MVH Per

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Per M. Friis (den 23-06-2003).]

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej....
ved at se det nye program på DR1 om mandagen som hedder "Flytte klar" fandt jeg ud af at man kan få en maskine som hedder en "Facade fræser" og de brugte netop sådan en til at fjerne flise klæber i et badeværelse og det smarte med den er at du kan sætte den til en støvsuger så du kan arbejde næsten støvfrit jeg ved at "Festo" laver en og den kan man låne i mange byggemarkeder for en lille hund (en ny maskine koster ca. 5000kr.)
V.H
Bjørnen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også