Overstryge tag

alfleha
alfleha
228 7000
Jeg vil overstryge en del af mit tag i weekenden, men vejrudsigten ser ikke så fin ud.

Jeg ved godt at den ideelle mørtel til formålet er hydraulisk kalkmørtel, fordi det er den mest fleksible type. Men kan jeg overstryge med cementmørtel i stedet? Jeg bilder mig ind at den hærder hurtigere og sviner mindre end kalkmørtel. Desuden slipper jeg for afsyring bagefter.

Hvor længe mon det skal være tørvejr for at cementmørtel, hhv. hydraulisk kalkmørtel kan nå at hærde uden at tage skade af regnen?

Hvis jeg alligevel bruger en kalkholdig mørtel og afsyrer, hvad siger mine galvaniserede tagrender til det?

Tak for alle input.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Høkeren
Høkeren
335 3000
hej

Du kan godt overstryge dit tag med cement - men det vil du næste vinter eller senere fortryde bitterligt! Du vil med sikkerhed opleve at cementen ikke kan give sig, hvorfor dine teglsten vil sprænge og så er du jo lige vidt!

Der findes ingen lette løsninger og slet ikke på denne årstid. Derfor vent til vejeret bliver noget mere stabilt og så få gang i den hydragliske mørtel. Det vil du blive meget mere glad for i længden.

God fornøjelse med dit projekt.

Med venlig hilsen

Tibberup Høkeren

www.tibberuphoekeren.dk

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. Kiprelæ brændt af?
    Belysning (læst 224 gange)
  2. Hul på ydervæg i kælderen
    Lav-Hus (læst 310 gange)
  3. Anneks
    Jura, reglementer og krav (læst 162 gange)
  4. Fjerne oliefyr selv
    Fyr og opvarmning (læst 324 gange)
  5. Entreprenør vil ikke bruge AB-Forbruger kontrakt
    Jura, reglementer og krav (læst 712 gange)
  6. isolering af gulv
    Lav-Hus (læst 233 gange)
  7. Specialfarve på nye vinduer
    Lav-Hus (læst 196 gange)
  8. Bøvl med varmen i sommerhuset
    Fyr og opvarmning (læst 168 gange)
  9. Til dig med det nye hus ? !
    Lav-Hus (læst 332 gange)
  10. Elbehov til gennemstrømningsvandvarmer
    Fyr og opvarmning (læst 527 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

Følg med