Åben naturgas anlæg med ekspansionsbeholder

Hej alle ny bruger.

Jeg har naturgas, fred være med det, men har også en ekspansionsbeholder i et åbent system.

Mit problem er at den ene af mine radiator på 1.sal kun er "halv" varm, dvs varm op til midten ca.
så mit spg er, hvordan får jeg den luftet ud, da jeg tror det er det som skal til, da den "klukker" i røret til termostat.

Har lige fået lavet service på kedel og vvs mand sagde at jeg "bare" skulle lufte radiator ud. Nu har jeg haft udluftningsskrue løsnet i knap 4 timer og termostat på fuld hammer men der er ikke kommet noget vand ud af udluftning endnu, så hvad gør jeg ???
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du fylder vand på! Hvis der er overtryk i systemet, vil der komme vand ud af dine luftskruer med det samme! Fyld på til der kommer vand ud af overløbsrøret/ melderøret. Hvis ekspansionen sidder over den omtalte radiator, må der alt andet end lige komme vand ud af luftskruen! (med mindre hullet er stoppet af maling, pakgarn etc.)
Hej

Det er så bare det som der er problemet, hvis jeg fylder vand på kommer det ud af overløbsrøret, men ikke af luftskruen. Har nu prøvet at skrue helt op for termostat og kan mærke/se at der kommer luft ud af radiator, så jeg tror at den kun er fyldt halvt op. Desuden kommer der heller ikke vand ud af overløb.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skulle måske lige sige at kan se og mærke at der kommer luft ud ved luft skruen smile
Nå nu har jeg fået "proppet" ekspansionsbeholder af (fjernet) så nu er der tryk og ingen luft i omtalte radiator

Tak for vvs'eren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også