Primer (billig) = vand+cement???

Hej,

Jeg skal til at lægge fliser på et 2 måneder gammelt cement gulv i overmorgen.

Jeg er lige blevet anbefalet at "prime" gulvet inden fliserne kommer på. Jeg ved ikke om det er nødvendigt???

Men hvis det er tilfældet: En af mine bekendte mener, at man som primer ligeså godt kan bruge lidt cement blandet sammen med vand. Er det korrekt?

Håber I kan hjælpe... biggrin
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tjaa det kan godt være at det er en mulig løsning. Jeg har aldrig hørt om den og skal derfor ikke kunne afvise det.

Jeg synes bare ikke der er meget der taler for det. Formålet med at prime er jo at lukke overflade, støv osv således at fliseklæberen har et fast underlag. Går vand og cement det? Mit bud, såfremt du vælger en anden løsning end primer er helt at droppe cementen og blot bruge vand.

god arbejdslyst
Tidligere brugte man noget "betonbinder", som man svummede gulvet over med blandet op med tynd betonvælling.
Det lignede almindelig hvid trælim af udseende.
Betonvand er nok ikke en god løsning.
Det er surt, når fliserne løsner sig!

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hvad kan vand og cement som beton ikke kan?
Jeg er enig med HansW.

Jeg har 10 l uåbnet betonklæber tilovers fra et byggeprojekt, som jeg vil sælge til en fornuftig pris.
Er det en mulighed?

Mvh Thomas

Lavede et toilet og en gang med fliser. Og mureren sagde at den grunder jeg brugte til vådrumsmembranen, den kunne jeg bare fortsætte med at bruge ud i gangen. Men der kom selvfølgelig ikke vådrumsmembran derpå.
Ok. Fik andetsteds at vide, at man kunne bruge en blanding af cement/vand i 1:1, men at primer var bedre. Jeg har derfor brugt primer istedet. Den skal jo også blandes i 1:10, så sådan 1 liter rækker faktisk rigtigt langt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis