Surt tøj

Hej

Jeg har efterhånden en del tøj, som meget hurtigt lugter surt efter det har været vasket efter alle kunstens regler (både forskelligt vaskemiddel, skyllemiddel etc). Det drejer sig specielt om regionen under armene...
Jeg har prøvet at ligge tøjet i desinficerende middel fra materailisten (svarende til en mild Rodalon), men det virkede ikke. Er der et gammelt husmor trick eller lign?
På forhånd tak

Munken
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Munk !
Det er ikke dit tøj det er galt med, det er dig respirere for kraftigt under armene.
Og så har du muligvis en lidt for sart næse, det er meneskeligt at "lugte" af meneske med måde.
Prøv at holde op med at bruge så meget skylle middel og brug kun en uparfümeret skyllemiddel hvis du absålut skal bruge skylle middel, det er nemlig unødvendigt hvis du tørre dit tøj i Thumbler, der bliver det valket (blødgjort) ved tørringen.
Og så skulle du måske stoppe med at bruge en deodorant under armene, det kan nemlig udmærket være din krop der producserer mere vædske som forsvar mod alt det du går og stopper på den.

V.h. Håndværkeren
Hej Munk!
Ifølge proff. vaskerier fjernes sveden først ved ca. 70 grader, men det kræver lidt fingersnilde at ombygge den hjemlige vaskemaskine til efterfølgende at temperere vandet så tøjet ikke krøller.
Husk at lade tøjet afkøle før det lægges på plads, ellers lugter det hurtigt surt.
Transpirerer du meget kan jeg anbefale en alun stift/sten som får svedporerne til at lukke. Virkningen holder længe, så det er en god 'primer' til deodoranten.

Mvh. Christian

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis