bevægelsessensor konstant lys

jeg har en bevægelsessensor der giver problemer ved strømsvigt. Foruden ved aktivering af sensoren kan mit udendørslys tændes vha en almindlig afbryder inde fra huset - ved strømsvigt forbliver udendørslyset tændt konstant. Jeg har tidligere kunne "nulstille" systemet ved at afbryde mit hfi-relæ ved dagslys og sensoren har igen opført sig normalt - dvs. lyset bliver kun tændt når det er mørkt og sensoren aktiveres. En afbrydning af hfi-relæet i dagslys hjælper nu ikke længere hvilket betyder at udendørslyset lyser konstant og ej heller kan afbrydes på den afbryder der sidder inde i huset. Jeg håber, at der er en som kan hjælpe mig med dette problem.[CODE][/CODE]
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Nogle sensorer har et test-mode der bliver aktiveret når strømmen sluttes første gang. Og derefter virker de så efter de indstillinger man har lavet mht. lysølsomhed og rækkevidde.

Nu ved jeg ikke hvilken sensor der er tale om, men det kan jo være den er blevet skadet... Og nu koster de jo ikke en bondegård, så istedet for at reparere og bruge for lang tid på det, kunne det være billigere/ hurtigere at skifte sensoren.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis