byggetilladelse

Nå jeg har været igang med at reroveret mit hus fra fra a til z. 1 sal var der 19 m2 som ikke var uudnyttet og de andre 30 m2 blevet brugt til værelser.
Jeg har søgt byggetilladelse ved kommunen og det er godkendt. Men nu har jeg en ven som skal igang med samme projekt. Han mener ikke at ha skal søge byggetilladelse. Jeg mener man skal gøre det. Er der lige en som kan gi mig ret i det?

mvh Hans
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis han inddrager nyt areal i beboelsen vil han skulle have en byggetilladelse. Men der kan måske ligge en gammel tilladelse der endnu ikke er helt udnyttet.. fx en tilladelse på hele overetagen, men hvor det ikke er hele arealet der er indraget af en eller anden grund..
Hvor længe en sådan tilladelse vil kunne ligge i dvale, ved jeg ikke. Men mon ikke der er en eller anden forældelse??

MVH Njord
Hvis der kun er krav om hvornår byggeriet / ombygningen skal PÅBEGYNDES, så kan man jo principielt være mange mange år om at få det afsluttet.

Men når myndighederne opdager dette mulige hul, vil de sikkert også lukke det ;-)

MVH Njord
Njord, det har du vel egentlig ret i, men mon ikke de tjekker det, hvis der går for mange år. Men de 2 første år sker der nok ikke noget.
Hej

Jeg er da selv igang med overetagen.
Min byggetilladelse stammer fra husets opførelse.
Så den er efterhånden ved at være 5 år gammel.
Jeg flyttede ind i 2002 og har så siden arbejdet stille og roligt videre med overetagen. Pladsen er ren luksus... da underetagen indeholder de nødvendig erum og kvadratmetre.

MVH Njord
Man kan trygt regne med, at kommunen nok skal reagere, hvis der går lang tid inden en færdigmelding af et byggeri. Det er nemlig først efter færdigmelding, at de kan hæve ejendomsværdiskatten, og derved få det mere i kassen.

Til spørgsmålet kan jeg sige, at der som udgangspunkt skal søges hvis boligarealet udvides enten ved tilbygning, eller ved udnyttelse af tagetage.
Se evt. BR-S 98 kapitel 1.

Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis