Deling af scanner på trådløst netværk?

Er der nogen der kender til en lille magisk boks, hvor man kan tilslutte en printer, en multifunktionsprinter (med scanner), og en ekstern harddisk?

Det største problem er scannerdelen. Der findes masser af printerservere, og harddiske til at sætte til netværket. Men jeg kan ikke finde nogen der kan klare en scanner. Kan det virkelig passe?

Jeg har en bærbar, der er koblet til trådløst netværk, men jeg ville gerne have koblet ovennævnte på også, så jeg kan scanne, og printe, fra sofaen, sengen haven osv.
Et alternativ til en "scannerserver" (hvis man kan kalde den det), ville være at bruge en gammel computer som server, men det gav et ligende problem, da jeg ikke umiddelbart kan dele en scanner, som man ellers kan med en printer.

Er jeg virkelig den første der stødt på det problem? Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig sad

Mvh Grandjean 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har arbejdet i IT-branchen i 10 år, 5 af disse i et grafisk firma med en del scannere og printere. Jeg har aldrig set eller hørt om en sådan "dims" du søger.

Når man skal scanne skal man alligevel stå ved maskinen for at lægge de papirer i som skal scannes, så det med at ligge i sengen forstår jeg ikke helt confused

Fortsat god jagt!
Du har ret i at det ikke er så tit at man ligger i sengen og scanner wink . Men ideen var nu også mest at den bærbare ikke på noget tidspunkt skulle tilsluttes andet end et strømstik, da div printere, scanner routere og lign, skal placeret i et aflukket (men let tilgængeligt) skab. Og at computeren ikke skulle have behov for en central placering.
Og der er meget der tyder på at en sådan boks ikke eksisterer, da jeg søgt alle vegne, og spurgt alle jeg har mødt (næsten wink ), og ingen har hørt om en sådan boks.

Men jeg har muligvis fundet en løsning. Canon har et par forskellige multimaskiner, der opfylder mine mange krav (duplex, print på cd, 2 papirbakker, rimelig økonomi m.m.), og vigtigst af alt, så har de indbygget trådløst netværk, der efter sigende også skulle virke med scanneren. Og da jeg alligevel skulle have ny printer, så bliver det nok min løsning

Mvh Grandjean 

Som udgangspunkt er usb stik på netværk en forbandelse.
Ganske enkelt, har da fået en enkelt printer til at virke på en sådan måde, men det er, normalvist, et helvede.
Har aldrig fået multi ting ting til at køre på en sådan.
Kan du finde en ting med ethernet I, ville jeg ikke spekulere på andet, overhovedet.
Citat fra cln

Som udgangspunkt er usb stik på netværk en forbandelse.
Ganske enkelt, har da fået en enkelt printer til at virke på en sådan måde, men det er, normalvist, et helvede.
Har aldrig fået multi ting ting til at køre på en sådan.
Kan du finde en ting med ethernet I, ville jeg ikke spekulere på andet, overhovedet.




>>multifunktions enheder kan du ikke få til og virke over netværk (ethernet) ,man bliver enda gjort opmærksom under instaleringen af netværks printeren at scanner/kortlæser mv ikke vil køre .

Skal du have en netværks scanner som virker via ethernet så er vi oppe i en pris som privat personer ikke vil batale
Var jeg i din situation, ville jeg køre trådløst netværk på de enheder der idag understøttes og så lige sætte USB-kablet til scanneren i den bærbare, når der af og til er behov herfor. (brug evt. et 5 m kabel)

men se nu bare:
http://www.pcworld.dk/art/7456?a=category&i=241

De seneste oplysninger peger i mod at den trådløse USB-standard kan være i handlen fra efteråret 2007....

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis