Fjerne fabriksmonteret beklædning ?

Jeg har en Jeanneau flirt quillard.. Der er højst 2 til 3 stykker i DK.
Men i frankrig er der mange fra om 1977 - 1980 til salg.
Den er monteret med et meget grimt "tæppe" på siden over forkøjen.. Når det er lykkedes mig at finde andre bådefotos fra kahytten kan jeg se de har samme grimme grøn/sort/blå ternede tæppe..
Problemet er at når jeg prøver at få det løst så ryger der også noget fiber af fra selv skroget.. Er det normalt og kan jeg bare flå løs.. ?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Andy.
Nej det er ikke normalt, det lyder faktisk fælt hvis det virkelig er selve glasfiberen du kan rive af på denne måde.
Så fortæller det at der er brugt alt for lidt polyester i forhold til måtte da den blev støbt.
Så jeg vil anbefale dig at du får en profesionel glasfiber støber til at se på det inden du laver for mange ulykker.
Jeg husker faktisk at der i 70-80 ne var snak om netop Jeanneau værftets lidt for lemfældige omgang med støbeprcessen, de kunne lave lette både billigt og de sprøjtede ud af fabrikken.
Desværre viste sig at hvis man sejlede lidt for hårdt på en sten så gik der meget let hul, og man kunne i brudstedet se at her var der ikke meget polyester i forhold til måtte.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis