At lave en HEMS Del 2

Davs

Nu glemte jeg selvfølgelig at ringe ned på teknisk forvaltning igår, omkring byggetilladelse til en hems,

Men kan godt se det for mig at jeg ønsker at lave en hems, og der skal arkitekt til at tegne tegner til kommunen osv. men kan dette undgås ?

Er det muligt at lave en "lukket" hems, med dør for enden af trappen, og kaldet det et loftsrum/opbevaringsrum så det ikke tæller med hos BBR ?

Planen er som sådan at få et ekstra værelse på de omkring 15kvm, som det vil give, og bruge det som kontor, om det er med lukket (dør) eller åben adgang, er ubetydeligt.


Har I erfaringer med byggetilladelser ? Jeg har snakket med flere her hvor vi bor, (Rækkehus) som har lavet ekstra toilet i kælder, udnyttet tagetage osv. (Vel og mærket uden byggetilladelse) uden at være bange for det ? Dels har jeg hørt fra andre kilder at "kommunen" kan kræve at tingene bliver lavet om til, som det var før, hvis ikke man har en byggetilladelse, ved salg ?

Nu er det sådan, at vi "kun" skal bor her de næste 5 års tid, inden vi skal videre og have noget større, så vil helst have at tingene er iorden, så jeg ikk skal bøvle med det, ved salg.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis