hjælp til opstart af ældre havetraktor

hejsa ! jeg har en købt gammel havetraktor, fik den billigt, da manden sage den skulle ha lidt service før den kunne køre men ellers ville virke fint...

Jeg har tjekket, batteri, olie, tændrør, og der er benzin på, men og når jeg prøver at starte den køre den fint rundt, men kan ikke komme igang.. den hoster ikke, men er tæt på..

hva kan der være galt.. og er der et godt fif.. ??

Jeg ved ikke så meget om motore, men føler selv, den bare lige skal i gang så er den der.. men hvordan !!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du checket at der er gnist på tændrøret?

MVH Njord
Prøv at gi den en lille snaps af benzin. Af med luftfilter men ikke for meget...
har du givet den frisk benzin?
gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hvis du tørner det en del gange på starteren, bliver tændrøret så vådt?
Er der benzin i svømmerhuset på karburetoren?

Snapsen er et LILLE skvæt benzin direkte i motoren og så på med tændrøret og starte motoren.... Det hjælper ofte...

Er luftfilteret rent?

MVH Njord
jeg ikke helt inden i karburatore.. her er et billede af min type.. hvor er svømmehuset..!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hej

På tegningen er det den del hvor der er en skrue med en fjeder der går op igennem.

Har du husket at åbne for benzin hanen??

MVH Njord
Jah... den virker.. den skulle bare ha lidt ekstre power, fra min bil og nu virker den..! men tak for hjælpen...

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Så skulle du måske starte med at købe et nyt batteri, så du slipper for flere ærgelser, det koster max 150,00 Kr. i en mc butik.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis