reflex olieovn

Er her nogen med erfaringer i ovenstående ovn type, uden radiatorer, specielt under sejlads, og er der evt. en der har en til salg. ?rolleyes Ps. er ikke int. i alle mulige oplysninger om andre typer med blæsere og strømforbrug .rolleyes

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lynæs!

Jeg lige selv installeret en refleks olieovn i min Myra 25. Den varmer rigtigt godt. Og den er økonomisk i brug. Der var før et andet fabrikat. Og de er meget flinke over i Ringe på Fyn. De tilpasser skorsten og det hele så det passer til din båd. Det er ligesom at have brændeovn. Jeg havde skorsten i forvejen. Men der skulle lige tilpasses et par bøjninger. Men for omkring kr. 6-8000, så har du et oliefyr der ikke er afhængig af strøm og som holder i over 20 år. Så skal det hovedrenoveres og det koster i dag kr. 1500,-
Hej Lynæs.
Det er en rigtig god ovn, min gamle far havde sådan en i sit skiv, og den kunne virkelig varme, og fungerede fint selv i høj sø.
Jeg har en gammel ven på Thurø som har sådan et par næsten nye stående, eller havde jeg er ikke sikker, men jeg kan godt spørge ham hvis du har interesse i det.

V.h. Håndværkeren
til håndværkeren . Ja tak. jeg har selv en gammel en, men jeg tror bunden er ved at være brændt ud, har aldrig selv brugt den, og mit nyerhvervede fartøj, skulle gerne sejle hele året,

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg ved at den ene af ovnene han har!? aldrig har været brugt., og at det står tørt og godt gemt væk i hans tidligere kulkælder.
Har du nu købt skiv igen, hvad hvor og hvordan ser den ud, er det et rigtigt skiv !
Fortæl fortæl Lynæs.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Jeg ved at den ene af ovnene han har!? aldrig har været brugt., og at det står tørt og godt gemt væk i hans tidligere kulkælder.
Har du nu købt skiv igen, hvad hvor og hvordan ser den ud, er det et rigtigt skiv !
Fortæl fortæl Lynæs.

V.h. Håndværkeren
.

hej Jørgen du kan se den på min side, har tidligere beskrevet beskrevet hvordan vi lagde glasfiber på den for næsten 30 år siden, desværre har min makker ikke været for kærlig ved den de sidste år, så nu synes jeg , jeg måtte overtage og få den op på mærkerne igen
Erikrolleyes

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Hej Erik.
Ja det se godt nok ud til at være et ordentligt skiv ( især hvis du hiver det store grimme styrehus af og får den rigget som Ketch )

V.h. Håndværkeren
den er ketchrigget, det er bare ikke på lige pt. Jeg ved endnu ikke med styrehus, jeg har jo kendt det i mere end 30 år.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jamen du kan da tage det hjem i baghaven og bruge det som lysthus, HE HE !
Det er nu synd at have sådan en kasse på så smukke linier som det skiv har.

Håndværkeren
øhh jeg er måske blind. Men hvor er der et billede af båden??
Reflex ovnen er det også den der kaldes for et pottefyr?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Andy.
Næh du er nok ikke blind, men har ikke lært alt på LDS. Hvis du venstreklikker på brugernavnet, kommer der et lille vindue op hvor du kan gå videre for at se bla. Lynæs´ weebside på nettet. Vi kan også se hvor i verden du bor eks. o.s.v.
Og ja en Reflex ovn er et pottefyr.

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis