Male med maling der skal krakelere

Jeg har fundet to rigtig fine gamle natborde på et loppemarked.

Jeg har sat dem i stand og har slebet dem så de er klare til at blive malet, men vil være ked af at male dem med almindelig hvis maling så de kommet til at se nye ud og vil helst ikke bejdse da jeg ikk er så vild med at kunne se træstrukturen.

Jeg vil enormt gerne male dem med maling som krakelerer når det tørrer så det ser ud som "gammel maling" men det er jo temmeligt dyrt at købe, er det ikk muligt at lave noget selv til lidt mere su-venlige priser???

Håber der er nogle herinde med gode ideer...:-)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan man få malinger der gør det selv?

Mine forældre har sådan en gan krakeleret maling på falske bjælker i deres stue, men det er lavet af flere gange. Jeg husker ikke helt fremgangsmåden, men det var vist noget med først at male den farve, som skal være i krakeleringen, hvid vel sagtens. Så skulle det tørre helt op. Efter det påførtes dæklaget, og det skulle sidde i et bestemt antal timer, hvorefter der smurtes en eller anden form for lim/limfarve på, og så skulle der drøn på varmen. Limen skulle så trække i den ikke helt tørre dækmaling, således skulle krakeleringen opstå.

Jeg lægger lige en privat besked til dig også.

Mvh. Carsten.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også