Skal man have en advokat

Hejsa.
Jeg er lidt i tvivl om forummet er det rigtige, men jeg har før fået gode svar herinde, så here goes.

I forbindelse med køb af hus er jeg lidt i tvivl.
Da jeg sidst købte hus, brugte jeg en advokat til skødeskrivningen. Hvad er fordelen egentligt ved det? Ejendomsmægleren(EDC) kan lave skødet til halv pris af advokaten, men er der fordele ved at bruge advokaten som jeg ikke har gennemskuet?confused

Alt hjælp ønskes, jeg vil gerne betale hvis det er nødvendigt, men på den anden side kan pengene nemt bruges i huset istedet.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvis det er en ukompliceret handel, hvor købers advokat laver skødet og refusionsopgørelsen ville jeg umiddelbart ikke betale for en advokat. Skødet er jo næsten kun af afskrift af salgsaftalen, forfattet af ejendomsmægleren som jo må forventes at tjene din sag.
Vel har kæresten ret i at der efterfølgende kan blive problemer, men sikrer en advokat dig mod det?
Jeg ville vente til problemerne evt dukker op, og så alt afhængig af situationen hyre en advokat.

mvh Anders Kruse
Hej Anders Kruse.
Tak for dit svar. Jeg havde vist formuleret mig lidt skidt, og har ændret lidt i mit spørgsmål.

Mit gamle hus er solgt, og der har jeg ikke brugt en advokat. Spørgsmålet er mere, om der er nogen særlig grund til, at bruge en advokat i forbindelse med købet af det "nye" hus?

Der er ikke noget særligt i tilstandsrapporten, og det er et lille 1 plans hus på 70 kvm.
EDC er ikk objektive i forhold til at sku gi dig den bedste rådgivning.....tænker umiddelbart at det er noget ala ræven der vogter hønssmile
Uledog.

Det kan du ha ret i, men hvis de bare skal lave et skøde og indhente oplysninger om der er registreret forurening på grunden kan de vel være lige så gode til det som en advokat eller???confused
Jeg er nok en af de sidste til at smide penge ud jeg ikke skal men jeg kan kun sige det er et rigtigt skidt sted at spare , det er altid rart at have han klar hvis der skulle opstå nået.
Jeg ville gøre det vi hade selv rigtigt god brug af vores da vi købte gården her.
Hun tog både slåkampen med den gammel ejer Edc og forsikringen og vandt dem alle samme, selv om forsikringen hade sagt nej til os , hun koste ca 10000 men hun fik nok lave 70000 til os og vi skulle ikke gøre nået selv anden in at ringe til hende.
P.S de 10000 bare også ned nået arve fis louise hade nået rod med
Annonce
Hej igen

Det spørgsmål var vist lidt anderledes end jeg umiddelbart opfattede det.wink
Hvis jeg var køber idag tror jeg at jeg som hovedregl ville hyre en advokat. Nogle handler lægger jo mere op til det end andre. Hvis handlen er lille og helt efter bogen, huset uden mulighed for større ting og ingen underlige tinglysninger, sercitutter o.l kunne man da overveje at spare advokaten.
Advokaten kan jo også give en objektiv vurdering af financierings muligheder. Det er måske ikke sikkert at du har behov for det.

mvh Anders
Hvad koster advokaten ??

Det er ikke alverden ved en enkel handel.

Jeg ville ikke spare disse penge. EDC er jo hyret af sælger og får betaling for hans arbejde fra den anden side. Du overvejer så at få ham til at kigge det hele igennem engang mere og checke at alt er OK.....

Hvor stor chance tror du for at han vil finde nogen af hans egne fejl er??

Jeg siger ikke at mægleren snyder bevidst. Men ofte er det svært at se egne fejl, selv enkle ting som stavefejl.. Man ved jo hvad der står ( eller burde have stået )sad

MVH Njord
Hmm, nej det er selvfølgelig ikke alverden, men jeg synes nu alligevel der er en forskel på at give 4000.- hos EDC og knap 10000.- hos advokaten, som jeg gav sidste gang.
Det er dælme en dyr kop kaffe.wink

Jeg tror jeg ringer lidt rundt på mandag, og se hvilke priser de vil være bekendt at komme medbiggrin

Njord<
hej tror du skal tage en advokat som kikker dig over skullerne...for da jeg købte hus for ca 4 år siden..ville edc have mig til at skrive under den sidste gang jeg var og se huset...papirne var også på bordet..men fik desvære ikke dem at se,da jeg ikke ville skrive under inden jeg havde snakket med en advokat..edc manden rendte mig i røven ud til bilen og sagde at der ikke var noget i det...hvor på jeg svarede at det håbede jeg heller ikke....men dag efter fik jeg snakket med min advokat og sat det hele igang...så ville jeg lige hente papirene ved edc så vi kunne komme vider med sagen,,,så tog der hen for at få de papir...men nej det kunne jeg ikke da de ikke lige havde dem...men de var der jo dagen før?????...gik en par timer så fik jeg dem.men tror ikke det var dem der var på bordt dagen før...skal lige siges at sælger også var revisor,så de vidste en del om penge, og sådan begge to..der kom også en par ting frem ved advokaten da vi begyndte at kikke i parpirene...men dem fik vi slettet,men husk nu på at edc kun have den underskrift....for så har de tjent de penge.og fuldstændig lige glad med dig



mhv tobak
Spørgsmålet kan jo ikke besvarres med et ja eller nej. Beslutningen skal tages på baggrund at en kalkuleret risikovurdering. Hvor galt tror du det kan gå? hvor stor er sandsynligheden for det? Har du en god fornemmelse i maven allerede og tror ikke at advokaten kan bidrage? Der er selvfølgelig mange eksempler på at advokaten sparer penge, men også talrige eksempler på det modsatte.

mvh Anders
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis