hjælp til pgo comet

hej jeg har en pgo comet som kørere meget dårligt der kommer ild ud af udstødningen nå man giver den fuld gas og den lyder som en 4 taks motor den har 47,6 mm 70cc athena på og standart karbu 12,5mm den er begyndt på det etfer jeg havede pilede skiverne og en begrænsing i luft filteret og jeg har dyset den om. det lyder som om tæningen står forkert så jeg har skiftede cdi box og en anden tænings box og tændrør men kører stadig meget dårligt med ild ud af udstødningen.

hvad kan det være

håber at i kan hjælpe mig

mvh philipe

h
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er hvad der sker når du ikke kan holde nalderne væk, men vil ændre motorkonstruktionen. Kør den ud over en kaj kant, så er problemet løst.
Hej Håndværker. Min svigermor går også ad h....... til, skal hun ud over kajen eller Møns klint rolleyes rolleyes Mvh. ps hun har ikke ild ud af udstødningen trods alt.

Benny N.
Hej Benny.
Har du prøvet at tune hende, eller måske en lettere opboring med rumsterstangen kunne hjælpe *GG*
Ok puck tun.
Mit umiddelbare indtryk er at den får alt for meget benzin i forhold til hvad den kan forbrænde, men det kan altså også skyldes lejet ved krumtappen, er det slidt i stykker/knust. hvis din krumtap aksel et den mindste smule skæv kan den heller ikke fungere optimalt, den vil simpelthen klemme ved høje omdrejninger p.g.a. varmen som den udvikler ved friktionen i lejet.
Hvad har du af luft filter det har også indflydelse på motorens gang.
Der er mange fatorer der kan spille ind når det er en totakts motor der skal ændres til at yde mere end hvad den optimalt er konstrueret til.
Hvormeget totaktsolie tilsætter du o.s.v.

V.h. Håndværkeren
den blander selv olien 2% den kører med dyse 56 og powerfilter. standart udstødning og 12,5mm karburator. krumtaplejerne er blevet skiftede ud med nye for ca 4 uger siden og den har ca kørt 2000km med dem.
motoren begyndte med at gøre de ting da jeg havde lavet oliepumpen den var rustede fast.
nå man lægger knallerten ned til venstre så og den står på støttefoden med baghjulet oppe fra jorden og giver den gas så lyder den fint og der kommer ikke ild ud af udstødningen.

h
Sidder olietank og pumpe i venstre side, for så kunne det tænkes at der er luft i systemet så den simpelhen ikke får olie nok fra tanken når den står lodret, knallerten alså.
olietanken er i midten af knallerten og pumpen er i højer side og karburatoren er i venstre side og benzintanken er i midten

h
Hej Puck Tun.
Så må jeg melde pas, jeg forestillede mig en Puck Maxi som de så ud for 20 år siden, har selv haft en med to gear, kørte godt ind til et eller ander afskum af meneske rasen syntes at den kunne han bruge.

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis