Snevejr.

Er det ikke utroligt at Danske bilister ikke har lært det endnu.
Snekæder er så lette at bruge i vore dage, men hvormange bruger dem ?
Og hvorfor skal de ud at kører når de er blevet advaret om at køre ud, det er da tumbet.

V.h. Håndværkeren
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Håndværker... smile

Jeg vil til dels give dig ret. Det er tåbeligt at køre ud hvis man har et arbejde der tillader at man bliver hjemme...!!

Jeg ved der er mange der kan koble sig på firmaets server, og så arbejde hjemmefra. Men for mit eget vedkommende vil jeg altid gøre alt for at komme på arbejde!! Både da jeg var elektriker og nu da jeg er kølemontør!! Vi har kunder der har vigtige serverrum og fryserum. Som også kan gå i stykker når det sner...
Jeg ser nyheder og følger med i vejret på dmi.dk og jeg stiller gerne uret til kl. 4 hvis det sner meget. Så er jeg da sikker på at ikke skal køre sindsygt hurtig for at komme på arbejde. I min verden skal der fandme meget sne til før jeg ikke kommer på arbejde. Med eller uden bil... ;-) Jeg bor kun 7 km fra min arbejdsplads. men jeg har firmabilen med hjem pga. vagt. Jeg har prøvet at ringe til chefen og sige at jeg kom gående uden firmabil fordi den var sneet inde. Han syntes at jeg skulle blive hjemme med løn.

I 2002 var jeg inde ved forsvaret. Der drønede vi rundt i vores 3 akslede lastbiler med træk på alle hjul og diff. spær på kryds og tværs og samlede folk op omkring Skive. Nøøøj folk var glade for at komme op i en gammel kasse fra ´72 med varme og kaffe, efter de havde siddet i en frossen bil i 6-10 timer...

Men jo... Folk skal vide hvad de og deres biler kan klare inden de kører ud i meterhøje driver!!

Næstformanden, der ved at 4-hjulstrækkere bare kører længere ud inden de sidder fast...!!

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Men hvad med snekæderne ???
Hvorfor ikke bruge dem når det er så let at montere dem, skulle det hænge sammen med at så kan man højst køre 50 Kmt.
Håndværker!
Hvis der er behov for snekæder, så kan man ikke køre 50 Km/t
Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hmmmm ! Det går da vældig fint med min MC, det rasler da godt nok lidt men den bliver på kursen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis