Max 4000 omdrejninger ?

Min gamle BMW E36 316i (M40-Motor), har pludselig fået et alvorlig problem.
Problemet kommer når den rammer ca. 4000 omdrejninger.

Den trækker jævnt op til ca. 4000 rpm. Hvorefter det føles, som håndbremsen bliver trukket. Holder man speederen i bund, stiger den helt langsom, men bilen ryster, og det lyder som om den kun går på 3 cylindre. Hvis man presser den i længere tid, kommer problemet efterfølgende allerede ved 3500 rpm.

Er der nogen der har haft lignende problemer, eller har idéer til hvad der kan være galt ?

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne lyde som om omdrejningsbegrænseren slår til lidt tidligt.

Det lyder ikke ret godt når det sker, lidt som du skriver med de 3 cylindre.
Hæ hæ, måden er vel nem nok. Det er bare at parkere bilen ved et passende værksted, og lade "cylinder-smeden" om resten. Spøg til side så tror jeg ikke at motorstyringen m.v. er noget lav-selv projekt. Jeg tror ikke at der er anden vej udenom end at finde et passende værksted. Oprindelig er det tænkt som et slags nødprogram til at beskytte motoren mod "voldtægt" og deraf følgende smadrede stumper, såehh for ikke at gøre mere skade end gavn.

Men 4.000 omdr. er vel også ok til daglig brug, ja altså hvis man er over 25. No offense, men den lå lige til højrebenet. cool
Hej til Overdyret.

Før jeg begynder at mistænke motorstyring (med mindre det er et kendt problem med just denne bil) vil jeg spørge hvornår har du sidst skiftet strømfordelerdæksel, rotor og tændingsledninger.

MVH Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis