Brusekabine, gasbeton og vådrumsmembran

Hej

Jeg vil lave en lille mur (omtrent 10 cm høj) omkring en brusekabine, jeg er ved at lave i mit nye badeværelse. Muren skal beklædes med de samme fliser, som der skal være i brusekabinen.
Jeg regner med at lime gasbeton (er det det samme som multiplade?) direkte på det afrettede gulv. Og nu mit spørgsmål:
Skal jeg først behandle gulvet med vådrumsmembran og så lime gasbeton på? Eller skal jeg lime muren på og så påføre membran på det hele?

Og lige et ekstra spørgsmål, nu vi er i gang: Kan det også lade sig gøre at lime gasbeton på muren? Eller skal jeg gøre det fast på en anden måde? Her tænker jeg på at lave en "stribe" op langs muren, der vel skal være omkring 5-8 cm bred. Altså en slags mur op langs væggen. Denne skal også beklædes med fliser.

Gode råd om materialer modtages også meget gerne!

På forhånd tak!


Mvh. Mikkel
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja det er det samme - og du skal lime det på gulvet før vådrumsmembran - og så vådrumsmembran oven på det hele bagefter.... og husk det der fiberbånd i dine hjørner og samlinger når du laver vådrumsmembranen...

og du kan godt lime en stribe op langs væggen - hvis du starter nedefra vel at mærke smile ellers er det nok lidt svært.... men du kan altså også bore det ind i væggen - du skal bare ikke være for voldsom når du gør det.
OK, tak for hjælpen. biggrin

Men jeg forstår ikke helt, når du siger, at jeg skal starte fra bunden? Jeg havde forestillet mig, at det ville være ét stykke, jeg skulle lime op? Tænker du flere små stykker?

/Mikkel
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ja det var det jeg tænkte på - men hvis du har et stykke er det da meget nemmere.... wink
Alle tiders... smile

Har du nogle forslag til lim? Tyndfugelim, fliseklæb, andet?
du kan godt bruge fliseklæb - men man kan få noget der er beregnet til multiplader......... og det hedder utroligt nok multiplade-lim biggrin - det ligner dog fliseklæb på en prik, men der vel nok en eller anden lille forskel håber jeg....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Alt hvad jeg har bygget med multiplader, har jeg limet med almindeligt fliseklæb. Det er billigt og fungerer fint.

(Bare et sparetip :-) )
OK, nu er så blevet så meget klogere.

Så nu er der (forhåbentlig wink ) kun et par enkelte uafklarede ting tilbage.

Rummet er under 3,25 m2, så der skal membran over det hele. Jeg vil montere et par hylder af multiplade mellem væggen og anden multiplade. Skal hele arrangementet så have membran? Og derfor også vandspartling inden maling...

Og hvor holdbart er sådan noget multiplade lim egentlig? Jeg vil montere en hylde af multiplade mellem væg, bagvæg og anden multiplade. Dvs. hylden bliver limet på tre kanter. Hylden bliver vel max. 40x40 cm. Vil den kunne bære 10 kg? (regner med 75 mm multiplade)


/Mikkel

PS: Tak for de gode råd indtil nu! biggrin
Hej, vi har købt en brusekabine med fast bund og vægge, skal der også være menbram ved den!!!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også