Porøse udtrækninger

Hej

Vi købte for et par år siden et forholdsvist nyt murstenshus (1994). Huset var kalket at den tidligere ejer. I sommers højtryksrensede vi hele huset for at komme af med kalken. Efterfølgende har vi (hvor det var nødvendigt) pudset efter med almindelig vandskuringsmørtel, grundet og efterfølgende malet 2 gange med murmaling fra Flügger.

Her til vinter er der kommet nogle udtræk i furene mellem de nederste 2 - 3 rækker sten. Udtrækninger stritter ligesom lidt ud fra selve muren og er meget porøse. Det ligner faktisk mug. De får malingen til at falde af. Udtrækningerne kommer kun i furene.

Enkelte steder er pudset faldet af efter der er kommet frost. Det er også forneden, men ikke de samme steder. Der var også problemer disse steder før vores arbejde på huset. Jeg synes vi var meget omhyggelige i alle dele af vores arbejde med lange tørretider inden næste behandling.

Vi har med andre ord nogle ting vi skal have rettet op. Jeg kan jo sagtens pille de eksisterende lag af og starte forfra de steder det er nødvendigt. Men jeg er bare bange for at det samme sker igen. Er der noget jeg kan påføre muren så de underlige porøse udtræk ikke kommer igen (et eller andet der lukker helt?) og hvad skal jeg gøre for at fohindre frostsprængningerne?

På forhånd tak for hjælpen!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
i har ikke kommet til at lukke nogen ventilations huller til ?

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Har købt et ældre ombygget hus fra 1927. Huset er bygget af cementlignende mure. Murene var flot pudset op, men efter vi overtog det frostsprænges overfladen (1-3 cm) mange steder hver vinter. Synes det er ved at være et hestearbejde at skulle reparere og male hvert forår.
Det ser dog ud til at man har pudset overfladen nogen steder vha. hønse-net. Har dog fjernet hønse-nettet de steder hvor jeg opdagede det, men hvad kan jeg gøre selv for at mindske problemet?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også