motor problemer (periodiske)

hejsa, nå nu har jeg brug for lidt support.

problembarnet: en Golf 2 1,8 fra 1986 med karburator.

fejlbeskrivelse,
periodisk (fejlen fremkommer nogle dage i træk og kan være væk i laaaang tid)
motor begynder efter 6-15 km at gå ujævnt (lidt ala 3 cyl) og taber trækkraft,
og dør tilsidst.
man venter 2 min starter og køre videre uden problemer.

det er 3 biler der har problemet. (fordelt på 2 stk 1,8 og en 1,3)

tror snart der er forsøgt alt, så gode råd modtages med kyshånd

men for at nævne lidt forsøg, karburatorsprit, udskiftning af tændkabler, rotor
mm. luftfilter, benzin filter, vokstermostat, choker enhed osv osv. så HJÆÆÆÆLP

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Det lyder jo som et brændstofproblem. Har du checket benzinpumpen ?
Vacum i benzintanken ?
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Jeg har haft en bil, der havde lignende symptomer.
Indtil jeg bemærkede, at den drog et langt suk, når man åbnede benzindækslet. Udluftningen til tanken var stoppet.
En anden bil jeg havde kunne til tider ikke starte. Det virkede som benzinmangel, selvom der var benzin i tanken. En opfyldning hjalp dog.
Her lå fejlen i den mekaniske benzinpumpes ene "hjerteklap"-ventil, der ikke virkede. Herved tabte pumpen af og til benzinen ved stilstand, når benzinstanden var lav.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej alle.

Gert, en mulighed mere. Der sidder normalt et filter i tanken på nye're biler. Prøv engang at rense det.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Citat fra HansW

Jeg har haft en bil, der havde lignende symptomer.
Indtil jeg bemærkede, at den drog et langt suk, når man åbnede benzindækslet. Udluftningen til tanken var stoppet.
En anden bil jeg havde kunne til tider ikke starte. Det virkede som benzinmangel, selvom der var benzin i tanken. En opfyldning hjalp dog.
Her lå fejlen i den mekaniske benzinpumpes ene "hjerteklap"-ventil, der ikke virkede. Herved tabte pumpen af og til benzinen ved stilstand, når benzinstanden var lav.


vaccum i tanken har jeg aldrig observeret, på min golfer, de har ånderør og ikke som mange andre biler der har luftindtag i dæksel.

benzinpumpen ka udelukkes da en af mine venner skiftede sin af samme grund, og det hjalp ikke.confused

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce
Citat fra Nitter

Hej alle.

Gert, en mulighed mere. Der sidder normalt et filter i tanken på nye're biler. Prøv engang at rense det.


det er da en mulighed, men aligevel tvivler jeg lidt da fejlen er periodisk og benzinstanden når problemet opstår er uden betydning.

det skal også lige siges at hele sommerperioden fremkommer problemet ikke, det er først efterår og vinter det opstår.
så er der sikekrt nogen der vil sige aaaahhh karburatoris, men nej for der har været tilsat karburatorsprit i en periode uden held

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hvis du er "heldig" så er det to forskellige fejl på de to Golfer!

Bliver luften forvarmet før kaburatoren?
Er der også problemer ved hård frost?

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis